خبرگزاری کار ایران

هانی‌زاده در گفت‌وگو با ایلنا:

تداوم شهرک‌سازی‌ها با واکنش جامعه جهانی روبه‌رو شده است/ یک بهار عبری در انتظار کابینه بنیامین نتانیاهو است

asdasd
کد خبر : ۱۳۴۱۳۵۳

یک کارشناس خاورمیانه گفت: یک بهار عبری در انتظار کابینه رژیم صهیونیستی است که مانند بهار عربی که گریبان دولت‌های عربی را گرفت این بهار نیز گریبانگیر کابینه افراطی اسرائیل خواهد شد که حتی اگر نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی بخواهد سرسختی نشان داده و به این اقدامات افراطی تداوم دهد، رژیم صهیونیستی را درگیر جنگ داخلی می‌کند.

حسن هانی‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، در تحلیل اقدام کنست اسرائیل در تصویب احیای شهرک‌سازی‌ها در شمال کرانه باختری و در پاسخ به این پرسش که با توجه به تلاش آمریکا و برخی کشورهای عربی برای برقراری صلح میان اسرائیل و گروه‌های فلسطینی پیش از آغاز ماه مبارک رمضان که با اعیاد یهودی نیز همزمان است، به نظر می‌رسد دولت اسرائیل نه تنها آماده صلح نیست بلکه از افزایش سطح تنش استقبال می‌کند، دلیل این رویکرد کابینه بنیامین نتانیاهو چیست، گفت: کابینه بنیامین نتانیاهو، یک کابینه کاملا جنجالی و مسأله‌دار است که نخست وزیر اسرائیل برای تشکیل آن مجبور شد با احزاب افراطی صهیونیستی دینی ائتلاف کند. حضور پنج وزیر منفور، سرکوبگر و افراطی در این کابینه موجب شده تا نوعی قطب‌بندی در بین احزاب این کشور به وجود بیاید.

وی ادامه داد: در طول سه ماه گذشته که از عمر کابینه بنیامین نتانیاهو می‌گذرد، ۱۴ عملیات شهادت‌طلبانه در اراضی اشغالی صورت گرفته است. همچنین چندین بار ایتمار بن‌غفیر، وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی به اتفاق صهیونیست‌های افراطی به نمازگزاران فلسطینی حمله کردند و این اقدام‌ها نشان می‌دهد کابینه فعلی اسرائیل یک کابینه پرتنش است و حتی باعث شده که در طول هفته‌های اخیر حدود ۴۰۰ هزار اسرائیلی در اقدامی بی‌سابقه، در خیابان‌های تل‌آویو علیه دولت این کشور تظاهرات کنند.   

وی افزود: این قطب‌بندی‌ها و اختلاف نظرها به علاوه رویکرد تهاجمی نتانیاهو علیه رهبران احزاب اسرائیل موجب شده تا این کابینه نه تنها با چالش امنیتی که با چالش سیاسی و هم چالش‌های منطقه‌ای و بین‌المللی مواجه باشد و بسیاری از کشورهای عربی که قرار بود در آینده نزدیک به طرح صلح ابراهیم بپیوندند، به علت رفتارهای افراطی و تهاجمی کابینه اسرائیل از پیوستن به این طرح خودداری کردند و همچنین اتحادیه اروپا و آمریکا به دلیل رفتارهای هزینه‌زای وزرای کابینه اسرائیل، تهدید به تحریم این کابینه کرده‌اند.

این کارشناس خاورمیانه گفت: لایحه‌ای که اخیرا از سوی بنیامین نتانیاهو برای تداوم شهرک‌سازی‌ها به کنست ارائه شده، مورد موافقت جامعه جهانی نیست و در نتیجه این کابینه هم عمر چندانی نخواهد داشت و مجبور به استعفا خواهد بود. نتانیاهو در ائتلاف با احزاب افراطی اشتباه بزرگی را مرتکب شد، این مسأله نشان می‌دهد امروز اختلاف نظرها میان کلیه احزاب اسرائیل و نتانیاهو ایجاد شده و این کابینه در آینده نزدیک سقوط خواهد کرد. 

هانی‌زاده در پاسخ به این پرسش که هفته گذشته شاهد برگزاری جلسه‌ای با حضور یاییر لاپید، نخست‌وزیر سابق و رئیس حزب «یش عتید»، بنی گانتز، وزیر جنگ سابق، آویگدور لیبرمن، رئیس حزب «اسرائیل بیتنا» و «مراو مایکلی» رئیس حزب کار رژیم صهیونیستی بودیم که نشان از نزدیکی بیش از پیش این افراد علیه بنیامین نتانیاهو است، افق پیش روی این همکاری چیست و آیا در ماه‌های آینده شاهد برگزاری انتخابات زودهنگام خواهیم بود، گفت: پیش‌بینی‌ها این است که یک بهار عبری در انتظار کابینه بنیامین نتانیاهو است که مانند بهار عربی که گریبان دولت‌های عربی را گرفت این بهار نیز گریبانگیر کابینه افراطی اسرائیل خواهد شد که حتی اگر نتانیاهو بخواهد سرسختی نشان داده و به این اقدام‌های افراطی تداوم دهد، رژیم صهیونیستی را درگیر جنگ داخلی می‌کند. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز