خبرگزاری کار ایران

استقبال بلینکن از تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران

asdasd
کد خبر : ۱۳۳۸۷۲۴

وزیر خارجه آمریکا از تصمیم وزارت خزانه‌داری این کشور برای اعمال تحریم‌های جدید علیه ایران استقبال کرد.

به گزارش ایلنا، «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا از تصمیم وزارت خزانه‌داری این کشور برای اعمال تحریم‌های جدید علیه ایران استقبال کرد. 

وی در پیامی توئیتری نوشت:«ما متعهد به اجرای تحریم‌های خود علیه ایران و مختل کردن شبکه‌های مالی آن هستیم. امروز، وزارت خزانه‌داری یک شبکه «بانکداری سایه» شامل ۳۹ نهاد در سراسر حوزه‌های قضایی متعدد را تحریم کرد که زمینه دور زدن تحریم‌ها را فراهم می‌کند».

وزارت خزانه‌داری آمریکا روز گذشته -پنجشنبه- در ادامه رویکردهای ضدایرانی خود، تحریم‌های جدیدی را علیه ایران اعمال کرد.

وزارت خزانه‌داری آمریکا مدعی شد که شبکه بین‌المللی شامل ۳۹ شرکت را به اتهام مشارکت در ایجاد یک شبکه گسترده «بانکداری سایه» و کمک به ایران برای دور زدن تحریم‌ها، در فهرست سیاه قرار داده است. 

دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری (اوفک) مدعی شده این شبکه زمینه دسترسی شرکت پتروشیمی خلیج‌فارس و شرکت پتروشیمی تریلیانس به نظام مالی بین‌المللی را فراهم کرده و بر تجارت آنها با مشتری‌های خارجی سرپوش گذاشته است. 

به ادعای وزارت خزانه‌داری آمریکا، این شبکه توانسته سالانه «ده‌ها میلیارد دلار» برای ایران درآمدزایی کند.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز