خبرگزاری کار ایران

واکنش وزات خارجه آمریکا به بازدید وزیر خاجه عربستان از اوکراین

asdasd
کد خبر : ۱۳۳۵۲۵۸

وزارت خارجه آمریکا از سفر وزیر خارجه عربستان به اوکراین استقبال کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت آمریکا، وزارت خارجه این کشور از سفر «فیصل بن فرحان»، وزیر خارجه عربستان سعودی به اوکراین در روز یکشنبه استقبال کرد.

«ند پرایس»، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا درباره این سفر گفت: «ما از سفر وزیر خارجه عربستان به همراه هیئت بلندپایه سعودی متشکل از مسئولین امور بشردوستانه و انرژی استقبال می‌کنیم. همچنین از اعلام  خبر اعطای کمک‌های ۴۰۰ میلیون دلاری عربستان در حوزه انرژی و دیگر اشکال کمک‌های سیاسی که انتظار می‌رود به زودی تحویل داده شود، استقبال می‌کنیم».

وی افزود:« ما اقداماتی را برای ارائه کمک به اوکراین اتخاذ کرده‌ایم که امنیت، بهبود اقتصادی، امنیت انرژی و توانایی این کشور را برای مقابله با بحران انسانی ناشی از حملات روسیه افزایش می‌دهد. ما از اقدامات طرفی مانند عربستان سعودی به گرمی استقبال می‌کنیم». 

پرایس در پاسخ به این پرسش که آیا سفر وزیر خارجه سعودی به نزدیک شدن آمریکا و عربستان کمک می‌کند؟ گفت: « عمر این رابطه هشت دهه است و ما برای آن ارزش و اهمیت قائل هستیم. ما در رابطه با عربستان سعودی منافع متعددی داریم. ما همواره از شرکایمان که به نوبه خود از شرکای دیگر حمایت می کنند، قدردانی می‌کنیم».

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز