خبرگزاری کار ایران

مهم‌ترین اخبار جهان در ۱۲ ساعت گذشته؛

دیدار بشار اسد با سلطان عمان/ تحریم ۸ مقام ایرانی از سوی انگلیس/ وقوع یک زمین‌لرزه شدید دیگر در مرز ترکیه و سوریه

asdasd
کد خبر : ۱۳۳۲۵۵۰

دیدار بشار اسد با سلطان عمان، تحریم ۸ مقام ایرانی از سوی انگلیس و وقوع یک زمین‌لرزه شدید دیگر در مرز ترکیه و سوریه از جمله مهم‌ترین اخبار جهان در ۱۲ ساعت گذشته است.

به گزارش ایلنا،  زمین لرزه‌ای به بزرگی شش و سه دهم درجه در مقیاس ریشتر ‌استان «هاتای» در جنوب ترکیه و نزدیکی مرز سوریه را لرزاند.

-  سخنگوی وزارت امور خارجه تاکید کرد: هیچ تغییری در مواضع جمهوری اسلامی ایران در چگونگی تعامل با حکومت سرپرستی افغانستان به وجود نیامده است.

- دولت انگلیس ‌از اعمال تحریم‌های جدید علیه هشت مقام ایرانی به اتهام دست داشتن در سرکوب ناآرامی‌های اخیر خبر داد.

- وزیر خارجه آمریکا با اشاره به برخی گزار‌ش‌های ادعایی درباره کشف آثار اورانیوم با غلظت ۸۴ درصد در ایران، آن را «موضوعی بسیار جدی» خواند.

- مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با اشاره به گزارش‌های ادعایی درباره غنی‌سازی ۸۴ درصدی اورانیوم در ایران گفت که آژانس بین‌المللی انرژی اتمی قرار است طی روزهای آینده در این‌باره اطلاع‌رسانی کند.

- رئیس جمهوری سوریه در جریان سفر به عمان با سلطان این کشور دیدار کرد.

- رئیس‌جمهوری اوکراین با هشدار نسبت به حمایت چین از روسیه در جنگ علیه کی‌یف، گفت که این اتحاد ممکن است به وقوع جنگ جهانی سوم منجر شود.

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز