خبرگزاری کار ایران

فاکس نیوز نوشت:

۳ خطای راهبردی دولت بایدن در قبال بحران اوکراین

asdasd
کد خبر : ۱۳۲۸۵۲۰

روزنامه فاکس نیوز در مقاله‌ای سه خطای استراتژیک دولت آمریکا در قبال بحران اوکراین را فاش کرد.

به گزارش ایلنا، ‌روزنامه فاکس نیوز در مقاله‌ای به قلم «ربکا کوفلر» ۳ اشتباه استراتژیک دولت آمریکا در رابطه با بحران اوکراین را فاش کرد.

این روزنامه نوشت که اشتباهات استراتژیک دولت آمریکا نه تنها باعث شکست اوکراین در میدان نبرد می‌شود، بلکه دفاع استراتژیک آمریکا را نیز تضعیف می‌کند.

نویسنده مقاله در ادامه افزود که جنگ اوکراین شکست «جو بایدن»، رئیس‌جمهور آمریکا و تیمش در برنامه‌ریزی برای سرنوشت این کشور را برای همه آشکار کرد.

بر اساس این مقاله، نخستین اشتباه دولت بایدن، ناتوانی در ارزیابی درست از مسائل آینده است. او از ابتدای بحران اوکراین از این واقعیت آگاه بود که تامین تسلیحات برای این کشور می‌تواند منجر به وقوع جنگ هسته‌ای شود.

نویسنده تاکید کرد که بایدن حتی با درک این واقعیت از تجهیز اوکراین به تانک های «آبرامز» به درخواست «ولودیمیر زلنسکی»، رئیس‌جمهوری این کشور خودداری نکرد تا جایی که حتی کی‌یف خواستار ارائه جنگنده‌های اف-‌۱۶ شد. 

وی تاکید کرد که تجهیز اوکراین به سلاح‌های مدرن با فناوری‌های فوق محرمانه یک خطر بزرگ است، زیرا ممکن است به دست نیروهای روسیه افتاده و به تبع، علاوه بر تهدید امنیت ایالات متحده موجب کاهش ذخایر زرادخانه نظامی این کشور و تضعیف توانایی‌های آن در برابر خطرهای احتمالی چین خواهد شد. 

این نویسنده، اشتباه دوم را عدم درک و ارزیابی درست دولت آمریکا از امکانات و نادیده گرفتن این حقیقت که روس‌‌ها احمق نیستند، توصیف و تاکید کرد که گروه طالبان با توانایی‌های ساده خود توانست برتری تکنولوژیک ایالات متحده و دولت بایدن را دور زده و آن را مجبور به فرار از افغانستان کند.

وی افزود: «اشتباه سوم که ریشه بحران‌های دو سال اخیر آمریکا در سطح بین‌المللی و داخلی است، مربوط به مشکلات سلامتی بایدن و فراموشی و بی‌توجهی او نسبت به منافع ملی می‌شود تا جایی که ۵۴ نماینده جمهوری‌خواه در مجلس نمایندگان آمریکا خواستار انجام آزمایش از توانایی‌های ذهنی او شده‌اند». 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز