خبرگزاری کار ایران

بهشتی‌پور در گفت‌وگو با ایلنا:

امنیت اوکراین عملا به امنیت اروپا تبدیل شده است/ جنگ روسیه علیه اوکراین پیروز نهایی نخواهد داشت

asdasd
کد خبر : ۱۳۲۳۹۲۹

یک تحلیلگر مسائل روسیه گفت: تداوم جنگ اوکراین همان سیاستی است که آمریکایی‌ها از همان ابتدا دنبال می‌کردند چرا که اوکراینی که می‌جنگد هر روز به اروپا و آمریکا وابسته‌تر می‌شود و از سوی دیگر نیز روسیه در حال جنگ، روز به روز ضعیف‌تر خواهد شد و این جنگ پیروز نهایی نخواهد داشت.

حسن بهشتی‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، در خبر موافقت آلمان با ارسال تانک‌های لئوپارد به اوکراین و اعلام آمریکا مبنی بر ارسال تانک‌های آبرامز و در پاسخ به این پرسش که صحنه نبرد اوکراین پس از ورود این تسلیحات پیشرفته چه تغییری خواهد کرد، گفت: تانک‌های پیشرفته لئوپارد می‌تواند امکانات بیشتری را برای اوکراین فراهم کند و حتی شاید بتواند توازن نظامی را در در نیروی زمینی اوکراین به هم بزند چرا که نیروی زمینی با تانک پیشروی خواهد کرد. منتهی زلنسکی باز هم گفته ما به حدود ۳۰۰ تانک نیاز داریم. این مجوزی که آلمانی‌ها دادند در مرحله اول لهستان می‌تواند تانک‌هایی که در اختیار دارد را در اختیار اوکراین قرار دهد و پس از این کشور، ظاهرا فنلاندی‌ها اعلام آمادگی کرده‌‌اند.

وی ادامه داد: خود آلمان هم تعدادی را تامین خواهد کرد. انگلیسی‌ها هم تعدادی تانک را تامین می‌کنند. از سوی دیگر، آمریکا نیز قرار است تعدادی تانک پیشرفته آبرامز را در اختیار اوکراین قرار دهند اما نحوه استفاده از این تانک به علت پیشرفته بودن باید به ارتش اوکراین آموزش داده شود و این آموزش زمان‌بر است.

وی افزود:  آنچه که در میدان جنگ تعیین‌کننده است انگیزه برای جنگیدن و نه صرفا سلاح است، البته سلاح هم مهم است و امروز گفته می‌شود که نزدیک ۱۰۰ میلیارد دلار هزینه‌های مختلف را اروپا تقبل کرده تا به اوکراین کمک کند چرا که امنیت اوکراین عملا به امنیت اروپا تبدیل شده است و اینگونه صرف این میزان هزینه را توجیه می‌کنند. به هر صورت زلنسکی آنگونه که اعلام کرده معتقد است که روس ها هزاران تانک در برابر تانک های اوکراینی دارند و این یعنی ورود تانک به اوکراین هر چه بیشتر به جنگ دامن خواهد زد.

این تحلیلگر مسائل روسیه گفت: اروپا به جای اینکه تلاش کند تا راه حلی برای صلح و امنیت اروپا پیدا کند، با تجهیز ارتش اوکراین به اسم اینکه در حال حمایت از مدافع در برابر متجاوز هستیم، عملا جنگ را طولانی‌تر می‌کند و این همان سیاستی است که آمریکایی‌ها از همان ابتدا دنبال می‌کردند چرا که اوکراینی که می‌جنگد هر روز به اروپا و آمریکا وابسته‌تر می‌شود و از سوی دیگر نیز روسیه در حال جنگ روز به روز ضعیف‌تر خواهد شد و این جنگ پیروز نهایی نخواهد داشت.

وی ادامه داد: دادن این تانک‌ها به اوکراین یک آدرس دقیق‌تری هم به روسیه است به این دلیل که با وجود آنکه اوکراین هنوز عضو ناتو نشده ولی عملا اروپا و آمریکا هر آنچه از سلاح می‌توانستند را در اختیار این کشور قرار دادند و آن هدفی که روس‌ها در پی آن بودند تا اوکراین را از نزدیک شدن به غرب پشیمان کنند در عمل برعکس شده و اوکراین روز به روز بیشتر در دامن غرب گرفتار می‌شود. باید دید چه زمانی خردمندی و عقل حاکم می‌شود تا به این جنگ پایان داده شود که نه نفع روسیه و نه اوکراین در تداوم آن نیست.  

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز