خبرگزاری کار ایران

دولت نجات ملی یمن:

انگلیس در سنگر مفسدان ایستاده است

asdasd
کد خبر : ۱۳۲۲۲۵۲

وزارت خارجه دولت نجات ملی یمن دولت انگلیس را به مانع‌تراشی در برابر تلاش ها برای صلح متهم کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از القدس العربی، وزارت خارجه دولت نجات ملی یمن وابسته به جنبش انصار الله امروز -شنبه- مواضع دولت انگلیس در قبال مردم یمن و ممانعت آن از تلاش ها برای صلح را محکوم کرد.

در بیانیه وزارت خاجه یمن آمده است: «دولت انگلیس هر روز در دشمنی با مردم یمن دست دارد و در سنگر مفسدان می‌ایستد».

طبق این بیانیه، اظهارات سفیر انگلیس نشان می‌دهد لندن رنج مردم یمن را دو چندان می‌کند.

بیانیه مذکور در ادامه می افزاید: «اظهارات سفیر ثابت می‌کند که انگلیس پشت صحنه جنگ اقتصادی از جمله سیاست‌های محاصره، گرسنگی، و افزایش قیمت ها که شامل افزایش قیمت دلار گمرکی و اعمال مالیات اضافی بر فروش است، ایستاده است. همه این موارد درد و رنج مردم یمن را بیشتر می کند».

در بیانیه وزارت خارجه یمن آمده است: «انگلیس با این مواضع به طور آشکار نشان می دهد که بر طولانی شدن جنگ و تشدید درد و رنج مردم یمن اصرار دارد و تلاش می کند مانع تلاش های صلح شود و همه چیز را به سمت از سرگیری عملیات نظامی سوق دهد».

در این بیانیه از سازمان ملل خواسته شده است تا مداخله انگلیس در ممانعت از روند صلح را محکوم کند.

«ریچارد اوپنهایم»، سفیر انگلیس در یمن پیشتر اعلام کرده بود که کشورش از اقدامات اقتصادی دولت مستعفی علیه جنبش انصار الله حمایت می کند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز