خبرگزاری کار ایران

کنترل خط صفر مرزی با ایران و ترکیه توسط نیروهای مرزبانی عراق

asdasd
کد خبر : ۱۳۰۵۵۲۸

سخنگوی فرمانده کل نیروهای مسلح عراق تاکید کرد که «محمد شیاع السودانی» نخست وزیر و فرمانده کل نیروهای مسلح این کشور، دستور کنترل خط صفر مرزی ترکیه و ایران از سوی نیروهای مرزبانی را صادر کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از میدل ایست آنلاین، سرلشکر «یحیی رسول» سخنگوی فرمانده کل نیروهای مسلح عراق تاکید کرد که «محمد شیاع السودانی» نخست وزیر و فرمانده کل نیروهای مسلح این کشور، دستور کنترل خط صفر مرزی ترکیه و ایران از سوی نیروهای مرزبانی را صادر کرد.

به گزارش شفق نیوز، وی گفت که هدف از این دستور السودانی، پایان حملات و درگیری متقابل میان نیروهای مسلح ایران و ترکیه با احزاب کرد مخالف خود است که در اقلیم کردستان رخ می‌دهد.

رسول طی کنفرانسی مطبوعاتی افزود که فرمانده کل نیروهای مسلح عراق بر کنترل مرزها از سوی نیروهای مرزبانی و کنترل خط صفر مرزی با ایران و ترکیه تاکید کرد.

وی تصریح کرد که این دستور فرمانده کل نیروهای مسلح عراق بود تا نیروهای مرزبانی فورا کنترل مرزها را در دست گیرند.

سخنگوی فرمانده کل نیروهای مسلح عراق افزود که السودانی همچنین دستور تقویت فرماندهی مرزبانی با سلاح و تجهیزات و نیروها را داده است تا مرزها به خوبی تحت کنترل قرار گیرد.

وی تاکید کرد که عراق نمی پذیرد از اراضی خود برای حمله به کشورهای همسایه استفاده شود و بیان کرد که ما روابط خوبی با همه کشورهای همجوار داریم و به دنبال توسعه آن در راستای منافع عراق و کشورهای همسایه هستیم.

رسول ضمن تاکید بر حاکمیت عراق و احترام به آن، تصریح کرد که السودانی دستور داد که اولویت به فرماندهی پدافند هوایی برای جلوگیری از نفوذ به حریم هوایی عراق داده شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز