خبرگزاری کار ایران

سرویس امنیت فدرال روسیه خبر داد:

دستگیری یک جاسوس بلند پایه اوکراینی

asdasd
کد خبر : ۱۲۹۵۹۷۸

سرویس امنیت فدرال روسیه از دستگیری یک جاسوس ارشد اوکراینی خبر داد.

به گزارش ایلنا به نقل از اسپوتنیک، سرویس امنیت فدرال روسیه فاش کرد که بزرگترین مامور اطلاعاتی اوکراین در روسیه را دستگیر و اعلام کرد که وی به عنوان سرهنگ اداره اطلاعات اصلی وزارت دفاع اوکراین به نوزده سال و نیم حبس محکوم شده است. 

این سرویس در بیانیه ای اعلام کرد: «دادگاه نظامی ناحیه جنوبی، استبلنکوف، سرهنگ اطلاعات غیرقانونی اداره اطلاعات اصلی وزارت دفاع اوکراین، را در سال ۲۰۱۷ نیز به ۵ سال حبس به اتهام سال‌ها تلاش برای انجام سلسله انفجارهایی در تأسیسات زیرساختی غیرنظامی کریمه و ناوگان دریای سیاه محکوم کرد».

تا کنون دستگیری و محکومیت افسران اطلاعاتی عالی رتبه اوکراین، به ویژه افسران غیرقانونی که بالاترین رده اطلاعاتی هستند، گزارش نشده بود.

استبلنکوف در سال ۲۰۱۴، پس از اینکه کریمه به بخشی از قلمرو روسیه تبدیل شد، به دستور اطلاعات اوکراین در این شبه جزیره ماند و تابعیت روسیه را گرفت. 

وی پس از تصدی سمت غیرنظامی در یکی از واحدهای نظامی ناوگان دریای سیاه، اطلاعات مربوط به فعالیت واحدهای نظامی در کریمه را که جزء اسرار دولتی است، به کی‌یف منتقل کرد. 

پس از آنکه ثابت شد استبلنکوف افسر جاسوس اطلاعات غیرقانونی اداره اطلاعات اصلی وزارت دفاع اوکراین است، وی بلافاصله دستگیر شد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز