خبرگزاری کار ایران

مقام‌های سئول:

موشک‌های پیونگ‌یانگ برای نخستین بار در نزدیکی کره‌جنوبی فرود آمد

asdasd
کد خبر : ۱۲۹۳۳۲۵

ارتش کره‌جنوبی با اشاره به آزمایش موشکی جدید کره‌شمالی که امروز -چهارشنبه- صورت گرفت، اعلام کرد که این موشک‌ها برای نخستین بار در فاصله نزدیک از آب‌های سرزمینی کره‌‌جنوبی فرود آمده است.

به گزارش ایلنا، ارتش کره‌جنوبی با اشاره به آزمایش موشکی جدید کره‌شمالی که امروز -چهارشنبه- صورت گرفت، اعلام کرد که این موشک‌ها برای نخستین بار در فاصله نزدیک از آب‌های سرزمینی کره‌‌جنوبی فرود آمده است.

کره‌‌جنوبی از این آزمایش عنوان اقدام تحریک‌آمیز بی‌سابقه کره‌شمالی یاد کرده است.

ژنرال «کانگ شین چول» مدیر عملیات ارتش کره‌جنوبی در بیانیه‌ای اعلام کرد: «این یک اقدام بسیار غیرعادی و غیرقابل تحمل است. ما اعلام می‌کنیم که ارتش کره‌جنوبی قاطعانه واکنش نشان خواهد داد».

کره‌‌شمالی بامداد امروز دست کم ۱۰ موشک بالستیک را از ساحل شرقی شبه‌جزیره کره پرتاب کرد.

این پرتاب موشکی چند ساعت پس از آن صورت گرفت که کره‌شمالی به طور تلویحی نسبت به استفاده از تسلیحات هسته‌ای برای وادار کردن آمریکا و کره‌جنوبی به «پرداخت وحشتناک‌ترین هزینه در طول تاریخ» هشدار داد.

«پارک جونگ جون» دبیر حاکم کارگران کره‌شمالی که از نزدیکان «کیم جونگ اون» رهبر این کشور به شمار می‌رود، رزمایش‌های مشترک آمریکا و کره‌جنوبی را تحریک‌آمیز و تهاجمی خوانده بود.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز