خبرگزاری کار ایران

عمران الزعبی:

امیدواریم نشست ژنو۲ فرصتی برای فشار به حامیان تروریسم در سوریه باشد

asdasd
کد خبر : ۱۲۹۲۲۰

دمشق امیدوار است ژنو۲ فرصتی به وجود بیاورد تا به عربستان، قطر، ترکیه و دیگر کشورهای حامی تروریسم در سوریه برای توقف این حمایت فشار وارد شود.

«عمران الزعبی» وزیر اطلاع‌رسانی سوریه گفت که دمشق امیدوار است اقدام‌های بین‌المللی برای برگزاری کنفرانس ژنو۲ فرصتی برای اعمال فشار به عربستان، قطر، ترکیه و دیگر کشورهای حامی تروریسم در سوریه به وجود بیاورد.

به گزارش ایلنا به نقل از القدس العربی، الزعبی تاکید کرد که کشورش امیدوار است ژنو۲ فرصتی به وجود بیاورد تا به عربستان، قطر، ترکیه و دیگر کشورهای حامی تروریسم در سوریه برای توقف این حمایت فشار وارد شود.

وزیر اطلاع رسانی سوریه افزود که بیش از ۷۵ درصد از تروریست‌ها در سوریه غیرسوری هستند و هیچ چیز برایشان مهم نیست.

وی تصریح کرد که عربستان تلاش می‌کند که به گونه‌ای وانمود کند که رویکرد سیاسی‌اش با آمریکا متفاوت است، اما این دو کشور تا حد ممکن در پی نابودی سوریه هستند.

الزغبی تاکید کرد که بند مهم دستورالعمل کنفرانس ژنو۲ و عامل موفقیت این کنفرانس «مبارزه با تروریسم در هر شکل آن و توافق سوری‌ها با یکدیگر برای مبارزه با ترویسم است؛ توافقی که جهان باید از آن حمایت کند».

وزیر اطلاع‌رسانی سوریه افزود که اگر این توافق حاصل شود و مصلحت ملی بر همه مسائل دیگر ارجحیت پیدا کند، آن زمان می‌توان بر سر قانون اساسی و انتخابات گفت‌و‌گو کرد.

الزغبی در ادامه گفت که حامیان تروریسم در سوریه بر اساس قوانین و معاهدات بین‌المللی در زمینه مبارزه با تروریسم، مجرم هستند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز