خبرگزاری کار ایران

بشار اسد:

اروپا در حال تغییر سیاست‌های خود در قبال سوریه است

asdasd
کد خبر : ۲۴۲۸۹۸

اتحادیه اروپا به کندی در حال تغییر سیاست‌های خود درباره سوریه است اما اروپایی‌ها حاضر به اعتراف علنی به اشتباه‌های خود در قبال سوریه نیستند.

رئیس جمهوری سوریه تاکید کرد اتحادیه اروپا در حال تغییر سیاست‌های خود درباره سوریه است.

به گزارش ایلنا به نقل از سانا، «بشار اسد» رئیس جمهوری سوریه در گفت‌و‌گو به روزنامه لیتیرارنی نوفینی جمهوری چک گفت که اتحادیه اروپا به کندی در حال تغییر سیاست‌های خود درباره سوریه است اما اروپایی‌ها حاضر به اعتراف علنی به اشتباه‌های خود در قبال سوریه نیستند.

وی افزود برخی از از مسئولان اروپایی در سطح‌های مختلف و به شکل غیرعلنی با دمشق در تماس هستند.

اسد تاکید کرد که این مسئولان اروپایی تاکید کردند که سیاست‌های اروپا در قبال سوریه استباه بوده است و آن‌ها قصد تصحیح این اشتباهات را دارند.

رئیس جمهوی سوریه در این گفت‌و‌گو تاکید کرد که نه خودش، نه سیاست‌های دمشق و نه ارزش‌ها و اصول این گشور تغییر نکرده‌اند و مشکل غرب با سوریه جدید نیست بلکه مربوط به استقلال این کشور است.

وی افزود که غرب با بسیاری از کشور از جمله سوریه مشکل دارد.

اسد تاکید کرد که دمشق آماده مشارکت در هر اقدامی با هر کشوری برای مبارزه با تروریسم بوده است و موضع این کشور در این زمینه نیز تغییر نکرده است.

وی سیاستمداران غربی را کوته بین توصیف کرد و تاکید کرد حوادثپاریس آنچه دمشق پیش از این به غربی‌ها درباره بازگشت تروریسم مورد حمایت آن‌ها در سوریه به کشورهای غربی گفته بود را ثابت کرد.

اسد تصریح کرد که دمشق با قتل بی‌گناهان در هر جای جهان مخالف است.

وی در ادامه این گفت‌و‌گو غرب را مسئول حوادثمنطقه خاورمیانه و حوادثپاریس دانست.

رئیس جمهوری سوریه عنوان کرد که مبارزه با تروریسم نیازمند نیروی نظامی نیست بلکه نیازمند سیاست‌های خوب و تبادل اطلاعات میان کشورهایی است که با تروریسم مبارزه می‌کنند.

اسد تاکید کرد که ملت سوریه از رئیس جمهوری خود حمایت می‌کنند و اگر حمایت افکار عمومی و ملت سوریه نبود وی نمی‌توانست پس از گذشت چهار سال از بحران در مقام خود باقی بماند.

وی در ادامه بیان کرد که سوریه با همه انواع تروریسم چه داعش، چه جبهه النصهر و چه غیر از آن می‌جنگند.

بشار اسد دریاره وهابیت نیز گفت که وهابیت تفسیر تند و منحرف از اسلام واقعی است و اساس تروریسم در منطقه خاورمیانه را شکل می‌دهد.

وی درباره بازسازی این کشور پس از جنگ نیز گفت که بازسازی این کشور بخش مهمی از اقتصاد این کشور است و ملت سوریه مشارکت هیچ کشور یا شرکتی که به طور مستقیم یا غیر مستقیم در خون ریزی مردم سوریه شرکت کرده را در بازسازی نمی‌پذیرند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز