خبرگزاری کار ایران

احتمال درگیری‌های جدید میان هواداران و مخالفان دولت اوکراین

asdasd
کد خبر : ۱۲۹۰۷۲

فعالان و احزاب مخالف امیدوار هستند که امروز – یکشنبه - که روز «شان و کرامت انسانی» نام‌گذاری شده است، صد‌ها هزار نفر از مردم در میدان استقلال این کشور تجمع کنند.

در پی اعلام تظاهرات هواداران و مخالفان «ویکتور یانوکوویچ» رئیس‌جمهوری اوکراین در پایتخت این کشور، این نگرانی وجود دارد که این اعتراض‌ها به درگیری منجر شود.

به گزارش ایلنا به نقل از بی‌بی‌سی، فعالان و احزاب مخالف امیدوار هستند که امروز – یکشنبه - که روز «شان و کرامت انسانی» نام‌گذاری شده است، صد‌ها هزار نفر از مردم در میدان استقلال این کشور تجمع کنند.

قرار است هواداران رئیس‌جمهوری نیز در منطقه دیگری از شهر تجمع کنند.

علت این تظاهرات، تصمیم دولت اوکراین برای امضا نکردن یک توافق‌نامه تجاری با اتحادیه اروپا است. این تصمیم به‌رغم سال‌ها مذاکره با اتحادیه اروپا با هدف ادغام اوکراین در این اتحادیه اتخاذ شده بود. دولت اوکراین تصمیم عدم پیوستن به این توافق‌نامه را در تاریخ ۲۱ نوامبر اعلام کرد.

در‌‌ همان زمان، ویکتور یانوکوویچ در پی مخالفت روسیه با امضای توافق تجاری با اتحادیه اروپا گفت که تا اطلاع ثانوی این توافق امضا نخواهد شد.

بر اساس گزارش‌ها، هزاران نفر از مخالفان دولت شب گذشته را برای تظاهرات امروز در میدان استقلال گذراندند.

رهبران معترضان از آن‌ها خواسته‌اند که هوشیار باشند تا برای درگیری با حامیان دولت تحریک نشوند.

مخالفان همچنین مقام‌های مسئول را متهم کرده‌اند که برخی از مردم را با پرداخت پول و مواد غذایی برای تجمع هواداران دولت با خود همراه کرده‌اند.

مقام‌های رسمی این موضوع را تکذیب کردند اما تعدادی از شرکت‌کنندگان در این تجمع گفته‌اند که آن‌ها مجبور به شرکت در این تجمع شدند.

اعتراض‌های اخیر اوکراین بزرگ‌ترین اعتراض‌هایی است که این کشور از ۹ سال پیش، زمان انقلاب نارنجی در این کشور، به خود دیده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز