خبرگزاری کار ایران

دیده بان حقوق بشر:

ترکیه صدها پناهجوی سوری را خودسرانه اخراج کرد

asdasd
کد خبر : ۱۲۹۰۰۶۶

دیده بان حقوق بشر از اقدام مقام‌های ترکیه به اخراج خودسرانه صدها پناهجوی سوری بین ماه‌های فوریه تا جولای ۲۰۲۲ خبر داد.

به گزارش ایلنا به نقل از روسیا الیوم، دیده بان حقوق بشر در پایگاه الکترونیک خود اعلام کرد که مقام‌های ترکیه خودسرانه صدها پناهجوی سوری را بین ماه‌های فوریه تا جولای ۲۰۲۲ دستگیر، بازداشت و به سوریه اخراج کردند.

این سازمان تاکید کرد که این عملیات اخراج در تضاد کامل با کارنامه درخشان ترکیه در میزبانی پناهجویان بیش از هر کشور دیگر و ارائه حمایت‌های مالی و انسانی به آنها بوده است». 

در بیانه دیده‌بان حقوق بشر از مقام‌های ترکیه خواسته شده است که به دستگیری، بازداشت و اخراج خودسرانه پناهجویان سوری به شمال سوریه پایان داده و اطمینان دهند که نیروهای امنیتی و مسئولان مهاجرت از خشونت علیه سوری‌ها یا سایر اتباع خارجی بازداشت شده استفاده نمی‌کنند و در صورت چنین اقدامی بازداشت خواهند شد. 

این سازمان از ترکیه همچنین خواست که به کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل اجازه دهد تا به مراکز اخراج پناهجویان دسترسی آزاد  داشته باشند و بر روند دریافت مجوز توسط سوری‌ها برای بازگرداندن آنها به سوریه برای اطمینان از داوطلبانه بودن این روند نظارت کند و اطمینان حاصل شود که پلیس یا مقام‌های مهاجرت از خشونت علیه سوری‌ها یا سایر اتباع خارجی استفاده نمی‌کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز