خبرگزاری کار ایران

مهم‌ترین اخبار جهان در ۱۲ ساعت گذشته؛

اعلام آمادگی ارتش روسیه برای تخلیه ساکنان خرسون/ شلیک صدها گلوله توپ توسط کره‌شمالی به آب‌های اطراف/ نشست غیرعلنی شورای امنیت درباره ادعای ارسال پهپادهای ایرانی به روسیه

asdasd
کد خبر : ۱۲۸۸۳۳۱

اعلام آمادگی ارتش روسیه برای تخلیه ساکنان خرسون، شلیک صدها گلوله توپ توسط کره‌شمالی به آب‌های اطراف و نشست غیرعلنی شورای امنیت درباره ادعای ارسال پهپادهای ایرانی به روسیه از جمله مهم‌ترین اخبار جهان در ۱۲ ساعت گذشته است.

به گزارش ایلنا،  وزارت دفاع کره‌جنوبی اعلام کرد که همسایه شمالی این کشور صبح امروز -سه‌شنبه- به وقت محلی صدها گلوله توپ به آب‌های اطراف شلیک کرده است.

-  فرمانده نیروهای نظامی روسیه در جنگ اوکراین از آماده شدن ارتش این کشور برای تخلیه ساکنان شهر خرسون خبر داد.

- برخی دیپلمات‌ها با اشاره به گزارش‌های ادعایی در خصوص ارسال تسلیحات از ایران به روسیه برای استفاده در جنگ اوکراین، اعلام کرده‌اند که آمریکا، بریتانیا و فرانسه امروز -چهارشنبه- این موضوع را در نشست غیرعلنی شورای امنیت مطرح می‌کنند.

- خبرگزاری رویترز با تکرار برخی فضاسازی‌های ضدایرانی، مدعی شد که برخی منابع آگاه از موافقت ایران با ارسال موشک و پهپادهای بیشتر به روسیه خبر داده‌اند.

- معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا با تکرار برخی ادعاهای بی‌اساس، اعلام کرد که عمیق‌شدن اتحاد روسیه با ایران، موضوعی است که کل جهان و به خصوص کشورهایی که در منطقه هستند باید نسبت به آن احساس خطر کنند.

- رئیس‌جمهوری لبنان خواستار آغاز فوری حفاری در مجتمع نفتی بلوک شماره ۹ توسط شرکت «توتال انرجیز» شد.

- رئیس‌جمهوری اوکراین با تکرار برخی ادعاهای اثبات‌نشده در خصوص ارسال تسلیحات ساخت ایران به روسیه، این امر را نشان از ورشکستگی مسکو در حوزه سیاسی و نظامی دانست.

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز