خبرگزاری کار ایران

مهم‌ترین اخبار جهان در ۱۲ ساعت گذشته؛

درخواست تراس برای برگزاری نشست اضطراری ناتو/ حمله شهرک‌نشینان صهیونیست به فلسطینیان در الخلیل/ تعهد بایدن به ادامه حمایت واشنگتن از کی‌یف

asdasd
کد خبر : ۱۲۸۵۷۵۷

درخواست تراس برای برگزاری نشست اضطراری ناتو، حمله شهرک‌نشینان صهیونیست به فلسطینیان در الخلیل و تعهد رئیس‌جمهوری آمریکا به ادامه حمایت واشنگتن از کی‌یف از جمله مهم‌ترین اخبار جهان در ۱۲ ساعت گذشته است.

به گزارش ایلنا،  سخنگوی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با انتقاد از حمله امروز -دوشنبه- روسیه روسیه به اوکراین، آن را به مثابه «جنایت جنگی» خواند.

- سفیر انگلیس ساعتی قبل از سوی مدیرکل غرب اروپا به وزارت امور خارجه احضار شد.

- مجمع عمومی سازمان ملل تصمیم گرفت در مورد قطعنامه غربی که همه‌پرسی را در جمهوری‌های خلق دونتسک و لوهانسک ومناطق خرسون و زاپروژیا به رسمیت نمی‌شناسد، رأی‌گیری مخفیانه انجام ندهد.

-  رهبر منطقه چچن با اشاره به حملات جدید روسیه علیه اوکراین، گفت که اکنون به طور کامل از راهبرد عملیات ویژه مسکو رضایت دارد.

-  رئیس‌جمهوری آمریکا در گفت‌وگوی تلفنی با همتای اوکراینی خود، با محکوم کردن حملات موشکی اخیر روسیه، بر تعهد کشورش به ادامه حمایت از کی‌یف تأکید کرد.

- آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اعلام کرد که سومین مجموعه از سه آبشار سانتریفیوژهای پیشرفته آی‌آر-۶ که به‌تازگی در مرکز غنی‌سازی اورانیوم در نطنز نصب شده‌اند، اکنون در حال فعالیت هستند.

- شهرک‌نشینان اشغالگر صهیونیست شامگاه دوشنبه فلسطینیان را در محله «تل الرمیده» و خیابان شهدا در مرکز شهر الخلیل مورد حمله قرار دادند.

- نخست‌وزیر بریتانیا در واکنش به حمله موشکی اخیر روسیه به اوکراین، خواستار برگزاری نشست اضطراری سران ناتو طی روزهای آینده شد.

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز