خبرگزاری کار ایران

چامسکی:

دخالت‌های آمریکا و ناتو به جنگ هسته‌ای منجر می‌شود

asdasd
کد خبر : ۲۲۰۹۵۳

بی‌ثباتی کنونی در جامعه جهانی به‌ویژه تنش‌ها میان آمریکا و روسیه مانند جنگ سرد در حال وقوعی است که می‌تواند منجر به جنگ هسته‌ای و از میان رفتن تمام ملت‌های شرکت‌کننده در آن شود.

زبان‌شناس و نظریه‌پرداز آمریکایی بار دیگر درباره دخالت‌های آمریکا و کشورهای عضو پیمان «ناتو» هشدار داد.

به گزارش ایلنا به نقل از راشاتودی، «نوآم چامسکی» زبان‌شناس و نظریه‌پرداز آمریکایی و منتقد سرسخت سیاست‌های آمریکا بار دیگر درباره اقدامات آمریکا و کشورهای عضو ناتو هشدار داد و گفت که این اقدامات می‌تواند باعثبروز یک جنگ جهانی شود.

چامسکی گفت که دخالت‌های نظامی و سیاسی آمریکا باعثایجاد یک «ناتو» ی جدید پس از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی سابق شده است که ماموریتی کاملا متفاوت با اصول خود دارد.

چامسکی افزود که در حقیقت ممکن است این سوال پیش بیاید که اصلا چرا باید ناتو به موجودیت خود ادامه دهد؟ و توجیه رسمی آن این است که هدف ناتو دفاع از اروپای غربی در برابر حمله‌های روسیه و متحدان آن است.

چامسکی تاکید کرد که ماموریت ناتو به‌دلیل دخالت‌ آمریکایی‌ها تغییر یافته است.

منتقد سیاست آمریکا در ادامه گفت که ماموریت جدید ناتو کنترل بین‌المللی انرژی و نظام جهانی شده که این خود به‌معنای کنترل جهان است.

چامسکی تصریح کرد که بی‌ثباتی کنونی در جامعه جهانی به‌ویژه تنش‌ها میان آمریکا و روسیه مانند جنگ سرد در حال وقوعی است که می‌تواند منجر به جنگ هسته‌ای و از میان رفتن تمام ملت‌های شرکت‌کننده در آن شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز