خبرگزاری کار ایران

مشاور امنیت ملی کاخ سفید خبر داد؛

رایزنی دولت آمریکا با کنگره برای کاهش کنترل اوپک بر بازار جهانی

asdasd
کد خبر : ۱۲۸۴۲۵۸

مشاور امنیت ملی کاخ سفید با انتقاد از تصمیم اوپک پلاس برای کاهش تولید نفت، گفت که دولت آمریکا با کنگره برای کاهش کنترل اوپک بر بازار جهانی رایزنی خواهد کرد.

به گزارش ایلنا، «جیک سالیوان» مشاور امنیت ملی کاخ سفید با انتقاد از تصمیم اوپک پلاس برای کاهش تولید نفت، گفت که دولت آمریکا با کنگره برای کاهش کنترل اوپک بر بازار جهانی رایزنی خواهد کرد.

وی افزود که «جو بایدن» رئیس‌جمهوری آمریکا از تصمیم کوته‌بینانه اوپک پلاس برای کاهش سهمیه‌های تولید در شرایطی که اقتصاد جهانی همچنان با پیامدهای حمله «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهوری روسیه به اوکراین درگیر است، ابراز ناامیدی کرد.

این مقام ارشد کاخ سفید همچنین گفت که بایدن به ارزیابی وضعیت بازار و همچنین بررسی لزوم آزادسازی ذخایر استراتژیک نفت بیشتر برای کاهش قیمت‌ها ادامه خواهد داد.

اعضای سازمان کشورهای صادرکننده نفت «اوپک» و کشورهای تولیدکننده نفت خارج از این سازمان از جمله روسیه، موسوم به «اوپک پلاس» روز گشته -چهارشنبه- درباره کاهش دو میلیون بشکه‌ای میزان تولید روزانه نفت، توافق کردند.

به گزارش رویترز، کشورهای اوپک پلاس طی نشست خود در وین توافق کردند که تولید نفت خود را به میزان دو میلیون بشکه در روز کاهش دهند.

این توافق اوپک‌پلاس که به‌رغم فشارهای آمریکا و سایر کشورهای مصرف‌کننده حاصل شده است از ابتدای ماه نوامبر آینده به مورد اجرا گذاشته خواهد شد.

دو منبع از اوپک پلاس گفتند که کاهش تولید نفت مورد توافق اعضای این مجموعه از ماه نوامبر اجرایی می‌شود و نشست بعدی اوپک پلاس نیز در ماه دسامبر برگزار خواهد شد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز