خبرگزاری کار ایران

روزنامه بریتانیایی سان گزارش داد:

۵ سناریوی غرب برای ادامه مبارزه با روسیه

asdasd
کد خبر : ۱۲۸۳۸۱۳

روزنامه بریتانیایی سان در گزارشی به تحلیل ۵ سناریوی احتمالی غرب برای ادامه مبارزه با روسیه پرداخت.

به گزارش ایلنا، روزنامه بریتانیایی سان در گزارشی به قلم «ایموگن برادیک» نوشت که ایالات متحده و متحدانش می‌توانند به پنج روش مختلف به مبارزه با روسیه ادامه دهند.

وی نوشت:‌ «روابط روسیه و کشورهای غربی هر ماه بدتر می‌شود و نگرانی‌ها از درگیری نظامی احتمالی بین دو طرف را افزایش می‌دهد. کشورهای ناتو  در حال بررسی سناریوهای مختلف در صورت تشدید تنش احتمالی با روسیه هستند».

این روزنامه نگار نوشت: «پنج روش مخرب وجود دارد که غرب می‌تواند از آن علیه روسیه استفاده کند».

وی تاکید کرد که در حال حاضر پنج سناریوی اصلی در غرب در حال بررسی است. نخستین مورد مربوط به حمله به خاک روسیه با سلاح‌های استراتژیک است. اما در عین حال کارشناسان معتقدند که این سناریو دور از دسترس است، زیرا اعضای ناتو بیم آن دارند که چنین اقداماتی منجر به درگیری تمام عیار و وقوع جنگ هسته‌ای بین غرب و روسیه می‌شود.

کارشناسان می‌گویند: «بعید است که رئیس‌جمهور آمریکا حملات هسته‌ای علیه اهدافی در داخل روسیه را گزینه‌ای مناسب تلقی کند».

دومین سناریوی احتمالی، حمله به نیروهای روسیه در اوکراین است و مشخص نشده ‌که ناتو چگونه این کار را انجام می‌دهد. 

سناریوی سوم حمله به ناوگان دریایی روسیه در دریای سیاه یا مواضع نیروهای مسلح این کشور است.

ناتو ممکن است حمله به یک کشتی نیروی دریایی روسیه یا تأسیسات نیروهای هوافضای این کشور را ترجیح دهد. یگان‌های روسی که مسئول استفاده از سلاح‌های هسته‌ای هستند نیز ممکن است مورد حمله قرار گیرند.

گزینه چهارم که منتفی‌ترین سناریوی موجود است، اینکه ایالات متحده و متحدانش ممکن است تصمیم بگیرند که آشکارا با مسکو مقابله نکنند و در عوض به تامین تسلیحات جدید اوکراین ادامه دهند. این گزینه شامل تشدید تحریم‌ها علیه روسیه است. 

سناریوی پنجم اعمال فشار سیاسی و دیپلماتیک بر روسیه است که منجر به آغاز روند مذاکره با مسکو می‌شود. البته ممکن است این گزینه را اوکراین که مصمم به ادامه درگیری نظامی با روسیه است، نپذیرد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز