خبرگزاری کار ایران

احضار وزیر خارجه پیشین آمریکا برای ارائه شهادت در محاکمه یک متحد ترامپ

asdasd
کد خبر : ۱۲۸۳۰۶۷

وزیر خارجه پیشین آمریکا به عنوان شاهد در محاکمه متحد رئیس‌جمهوری پیشین این کشور به اتهام اقدام به عنوان عامل خارجی امارات احضار شد.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، بر اساس یک پرونده قضایی، دادستان‌های فدرال «رکس تیلرسون»، وزیر خارجه پیشین آمریکا را به عنوان شاهد در محاکمه «تام باراک»، متحد «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهوری پیشین این کشور که برای او کمک‌های مالی جمع‌آوری کرده بود و به خدمت غیرقانونی به عنوان یک عامل خارجی برای امارات احضار کردند.

وکلای مدافع باراک در نامه‌ای به قاضی منطقه‌ای خواستار حضور تیلرسون برای ارائه شهادت شدند دادستان‌ها تاکید کردند که با تیلرسون تماس خواهند گرفت اما همزمان گقتند که او تا چهارم اکتبر به دلیل مسائل شخصی در دسترس نخواهد بود.

وکلای باراک گفته‌اند که وزارت خارجه آمریکا و شخص ترامپ از تماس‌های او با مقام‌های خاورمیانه مطلع بوده‌اند و این نشان می‌دهد که باراک قصد نداشت یک سرسپرده خارجی باشد.

سخنگوی دفتر دادستانی ایالات متحده در بروکلین، محل محاکمه باراک از اظهار نظر در این باره خودداری کرد.

وکلای باراک گفتند که تماس او با مقام‌های اماراتی در چارچوب نقش وی در اداره شرکت سهامی خصوصی «کلونی کپیتال» بوده است و هیچ مدرکی مبنی بر موافقت او برای عمل به دستورهای صادر شده از سوی امارات وجود ندارد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز