خبرگزاری کار ایران

رابرت مالی:

امکان ارائه تضمین درباره عدم خروج دولت‌های آینده از برجام وجود ندارد

asdasd
کد خبر : ۱۲۸۲۶۳۵

نماینده ویژه وزارت خارجه آمریکا در امور ایران، گفت که از زمان آغاز مذاکرات احیای برجام، تأکید کردیم که امکان ارائه تضمین درباره عدم خروج دولت‌های آینده از این توافق وجود ندارد.

به گزارش ایلنا، «رابرت مالی» نماینده ویژه وزارت خارجه آمریکا در امور ایران، گفت که از لحظه آغاز مذاکرات احیای برجام، تأکید کردیم که امکان ارائه تضمین درباره عدم خروج دولت‌های آینده از این توافق وجود ندارد.

وی افزود که در چارچوب نظام سیاسی آمریکا رؤسای جمهوری بعدی از چنین اختیاری برخوردار هستند و دولت «جو بایدن» رئیس‌جمهوری فعلی، امکان ارائه تضمین در این‌باره را ندارد.

مالی بدون اشاره به بدعهدی‌های کشورش در قبال برجام و زیاده‌خواهی‌های این کشور در مذاکرات، گفت که تا حدود یک ماه پیش توافق هسته‌ای را نزدیک می‌دانستیم اما ایرانی‌ها بنا به دلایلی که باید از خودشان پرسید، بار دیگر موضوع لزوم پایان تحقیقات آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درباره اورانیوم یافت‌شده در سایت‌های هسته‌ای اعلام‌نشده را مطرح کردند.

وی در ادامه اذعان کرد تا این لحظه به نظر نمی‌رسد ایران در صدد ساخت سلاح هسته‌ای باشد.

این مقام آمریکایی افزود که ایران باید مشخص کند که آیا واقعا به دنبال احیای برجام است یا نه و چنانچه در این تصمیم جدی نباشد، آمریکا راه‌های دیگر برای رسیدگی به فعالیت‌های هسته‌ای ایران را بررسی خواهد کرد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز