خبرگزاری کار ایران

سازمان ملل:

صدها هزار نفر در مکزیک به دلیل خشونت آواره شدند

asdasd
کد خبر : ۱۲۷۶۵۴۱

گزارشگر ویژه سازمان ملل از آوارگی صدها هزار نفر در مکزیک به دلیل اعمال خشونت‌آمیز خبر داد.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، «سیسیلیا خیمنز داماری»، گزارشگر ویژه سازمان ملل متحد اعلام کرد که جنایت، عملیات غیرقانونی استخراج معدن و قطع درختان و درگیری‌های محلی موجب آوارگی صدها هزار نفر در مکزیک شده است.

این کارشناس حقوق بشر توضیح داد که دولت فدرال مکزیک آماری در این زمینه ندارد، اما منابع دست‌دوم مانند سازمان‌های غیر‌دولتی، دانشگاهیان و مقام‌های محلی تخمین زده‌اند که ممکن است بین ۳۵۰ تا ۴۰۰  هزار آواره در مکزیک وجود داشته باشد.

خیمنز داماری ‌در پایان سفر خود به مکزیک که با بازدید از ۴ منطقه در این کشور صورت گرفت، یافته‌های خود را به مطبوعات ارائه و اعلام کرد از جمله عواملی که به این پدیده دامن زده است،‌ وجود انواع خشونت‌هایی است که اغلب ناشی از جنایت‌های سازمان‌یافته بوده است. برخی پروژه‌های توسعه‌ای، عملیات‌ استخراج غیرقانونی معادن و قطع درختان‌ یا اختلافات انتخاباتی، مذهبی و کشاورزی نیز دیگر عوامل موثر بر این موضوع بوده‌اند. 

وی طی برآوردی گفت: «از بین هزاران نفری که مجبور به ترک خانه‌های خود شده اند، مردم بومی بیشترین آسیب را دیده‌اند. فرار از مجازات و ضعف سیستم قضایی و امنیتی دو عاملی هستند که تاثیر چشمگیری در کوچ اجباری افرادی دارند که ترجیح می‌دهند از ترس خانه‌های خود را ترک کنند».

این کارشناس گزارش نهایی خود را در ژوئن ۲۰۲۳ به شورای حقوق بشر سازمان ملل ارائه خواهد کرد.

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز