خبرگزاری کار ایران

مکزیک هویت یکی از دانشجویان ناپدیدشده را تایید کرد

کد خبر : ۲۳۱۵۱۹

نتیجه آزمایش‌هایی که بر یک قطعه استخوان کشف شده در سطل زباله در ایالت «گوئررو» انجام شد، با دی‌ان‌ای یکی از دانشجویان ناپدید شده به نام «الکساندر مورا» تطابق دارد.

«هیسوس موریو کارام» دادستان کل مکزیک، اعلام کرد که کار‌شناسان پزشکی قانونی هویت یکی از ۴۳ دانشجوی ناپدید شده را براساس بقایایی که از وی به دست آمده است، شناسایی کرده‌اند.

به گزارش ایلنا به نقل از بی‌بی‌سی، کارام می‌گوید که نتیجه آزمایش‌هایی که بر یک قطعه استخوان کشف شده در سطل زباله در ایالت «گوئررو» انجام شد، با دی‌ان‌ای یکی از دانشجویان ناپدید شده به نام «الکساندر مورا» تطابق دارد.

خانواده دانشجوی کشته شده گفته‌اند که به تلاش برای تحقق عدالت ادامه می‌دهند.

ناپدیدشدن دانشجویان مکزیکی در ماه سپتامبر موجی از تظاهرات علیه خشونت و فساد اداری را در این کشور به دنبال داشت.

دادستان کل مکزیک می‌گوید تبهکاران اجساد قربانیان را سوزانده و خاکستر آن‌ها را به رودخانه ریخته‌اند. وی به خبرنگاران گفته است که این دانشجویان پس از حضور در یک تجمع اعتراضی در شهر «ایگوآلا» در روز ۲۶ سپتامبر توسط مقام‌هایی فاسد به یک باند تبهکار تحویل داده شدند.

به گفته دادستان مکزیک، این دانشجویان سپس با انتقال به یک محل امحای زباله در نزدیکی شهر کاکولا کشته شدند.

تبهکاران سپس اجساد قربانیان را سوزانده و خاکستر آن‌ها را به رودخانه ریخته‌اند.

در ارتباط با ناپدید شدن این گروه از دانشجویان یک دانشگاه تربیت معلم، ۸۰ نفر از جمله اعضای گروه‌های تبهکاری، مقام‌های فاسد و پلیس محلی بازداشت شده‌اند.

خبر مربوط به تشخیص هویت الکساندر مورا بر اساس استخوان کشف شده، ابتدا روز شنبه و در پی اطلاع‌رسانی خانواده وی در شبکه اجتماعی «فیسبوک» منتشر شد.

در تظاهراتی که شنبه گذشته در مکزیکوسیتی برگزار شد، خانواده دانشجویان ناپدید شده از دولت خواستند که به تلاش برای کشف حقیقت ادامه دهد.

تاکنون در نقاط مختلف مکزیک تظاهرات متعددی برای پیگیری سرنوشت دانشجویان ناپدید شده صورت گرفته است.
در پی این نا‌آرامی‌ها، میزان محبوبیت رئیس‌جمهوری مکزیک به پایین‌ترین حد در دو سال اخیر از زمانی که این پست را به عهده دارد، رسیده است.

«انریکه پینا نیتو» رئیس جمهوری مکزیک در واکنش به اعتراض‌ها مجموعه‌ای از اصلاحات را به کنگره این کشور ارائه کرده که از جمله بر اساس آن، همه هزار و ۸۰۰ مامور پلیس در این ایالت باید تغییر کنند و تمامی واحد‌های پلیس محلی تحت کنترل دولت فدرال قرار بگیرند.

شهردار ایگوآلا و همسرش پیش‌ از این در ماه نوامبر بازداشت شدند.

مقام‌های مکزیک، شهردار ایگوآلا را متهم می‌کنند که به پلیس دستور داده بود از تجمع اعتراضی دانشجویان و ایجاد اخلال در سخنرانی همسرش جلوگیری شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز