خبرگزاری کار ایران

سیاستمدار بلغاری: رویکرد دولت در قبال روسیه احمقانه بوده است

asdasd
کد خبر : ۱۲۷۴۲۷۴

یک سیاستمدار بلغاری نحوه تعامل کشورش با روسیه را احمقانه توصیف کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از اسپوتنیک، «یاور کویومجیف»، معاون پیشین وزیر انرژی بلغارستان گفت که این کشور به دلیل حماقت مقام‌های بلغاری در روابط با روسیه در انتظار قیمت غیرقابل تحمل گاز است.

وی گفت:‌ «قیمت سوخت افزایش خواهد یافت، اگرچه شبه‌جزیره بالکان قبلا به دلیل تامین گاز از روسیه و تا حدی از آذربایجان با کمبود گاز مواجه نبوده است».

کویومجیف گفت: «وقتی ما قراردادی را که میزان عرضه و قدرت پیش‌بینی را برایمان تضمین می‌کند، رها می کنیم، در عمل چه اتفاقی می‌افتد؟ مجبور می‌شویم دوباره همان گاز روسیه را خریداری ‌کنیم».

وی تاکید کرد که مقام‌های بلغارستان باید برای پرداخت هزینه سوخت در زمستان امسال وام بگیرند. در زمستان قیمت گاز طبیعی برای شهروندان و شرکت‌ها قابل تحمل نخواهد بود و وام تنها راه نجات است.

این مقام بلغاری همچنین تاکید کرد که اگرچه ایالات متحده همچنان تلاش می‌کند تا کشورهای اروپایی را در مورد نیاز به خرید گاز طبیعی مایع آمریکا متقاعد کند اما هنوز هیچ جایگزینی برای گاز روسیه در منطقه وجود ندارد‌.

طبق گزارش‌های منتشر شده، مقام‌های بلغارستان در ماه آگوست اعلام کردند که از بررسی قرارداد جدید گاز با شرکت گازپروم خودداری کرده‌اند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز