خبرگزاری کار ایران

منابع آگاه خبر دادند:

تنش در روابط مصر و رژیم صهیونیستی

asdasd
کد خبر : ۱۲۶۸۲۴۰

منابع آگاه از وجود تنش در روابط مصر با رژیم صهیونیستی خبر دادند.

به گزارش ایلنا به نقل از آی ۲۴ نیوز، پایگاه اینترنتی رادیو اسرائیل  به نقل از منابع آگاه گزارش داد که پس از پایان جنگ با جنبش جهاد اسلامی در غزه، تنش واقعی و بزرگ بر روابط مصر و اسرائیل حاکم شده است.

روزنامه هاآرتص نیز در گزارشی تحلیلی نوشت:‌«دور از چشم رسانه‌ها، اخیرا تنش قابل‌توجهی در روابط اسرائیل و مصر به رغم تقویت هماهنگی امنیتی بین آن‌ها در دهه گذشته ایجاد شده است».

در این گزارش تاکید شده است که تنش در روابط که باعث خشم مصر شده است در پی جنگ سه روزه اخیر در نوار غزه رخ داده است‌.

تحلیل این روزنامه حاکی از آن است که اسرائیل پس از دستیابی به آتش‌بس با میانجیگری مصر، قاهره را لگد مال کرده است‌.

هاآرتص با اشاره به تماس «یائیر لاپید»، نخست‌وزیر اسرائیل پس از اجرایی شدن آتش‌بس با «عبدالفتاح السیسی»، رئیس‌‌جمهوری مصر خاطرنشان کرد:‌ «همزمان با گفت‌و‌گوی سیسی با لاپید، عملیات دیگری برای ترور ابراهیم النابلسی، ‌فرمانده گردان‌های شهدای الاقصی در راه بود  و اکنون عملیات ترور النابلسی خشم شدید مصری‌ها را برانگیخته است، زیرا قاهره انتظار داشت که مکالمه السیسی و لاپید به ارسال دستورالعمل‌هایی برای ارتش اسرائیل منجر شود اما این اتفاق نیفتاد و عملیات نابلس به مثابه فرو کردن انگشت در چشمان السیسی تعبیر شد».  

در این گزارش آمده است: «خشم در قاهره با شکایت‌های دیگر مصر که مربوط به روزهای منتهی به آخرین جنگ غزه است‌ دو چندان شد، زمانی‌که جنبش جهاد اسلامی، ارتش اسرائیل را به انتقام از دستگیری بسام الساعدی تهدید کرد، عباس کامل، رئیس اطلاعات مصر انتظار داشت که اسرائیل فرصت بیشتری به او برای آرام کردن مردم بدهد اما بر عکس خیابان‌ها را در نوار غزه بست و عملیات متجاوزانه خود را پیش برد».

هآرتص خاطرنشان کرد: «با نزدیک شدن مصر به توافق آتش‌بس، اسرائیل، تیسیر الجباری را در جنوب نوار غزه ترور کرد وهمچنین مصر می‌خواست در بیانیه اعلام آتش‌بس خبر تلاش برای آزادی السعدی و خلیل العواده رامطرح کند اما اسرائیل نپذیرفت».  

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز