خبرگزاری کار ایران

رسانه‌ها:

حضور بایدن و شی در نشست گروه ۲۰ هژمونی غرب را به چالش می‌کشد

asdasd
کد خبر : ۱۲۶۸۱۶۸

رسانه‌ها اعلام کردند که حضور رهبران روسیه و چین در نشست گروه ۲۰ در اندونزی به عنوان چالشی برای هیمنه غرب خواهد بود.

به گزارش ایلنا به نقل از روسیا الیوم، روزنامه ساوث چاینا مورنینگ پست نوشت که «ولادیمیر پوتین» و «شی جین پینگ»، رهبران روسیه و چین در نشست گروه ۲۰ در اندونزی به عنوان چالشی برای هژمونی غرب حضور خواهند داشت.

این روزنامه نوشت که تنش در روابط مسکو و پکن به عنوان یک طرف ماجرا با غرب در طرف مقابل می‌تواند نشست گروه ۲۰ را تحت تاثیر قرار دهد، برای سایر کشورها صرف نظر از موضع آنها در قبال بحران اوکراین یا تنش چین و آمریکا بر سر تایوان عواقبی را برای آنها به همراه خواهد داشت.

«جوکو ویدودو»، رئیس‌جمهوری اندونزی در بیانیه‌ای اعلام کرد که نزاع بین کشورهای بزرگ نگران‌کننده است و کشورش به دنبال صلح و ثبات در این منطقه است تا بتوانیم رشد اقتصادی را تضمین کنیم.

«برایان فونگ»، تحلیلگر نشریه آکسفورد پولتیکال ریویو در همین راستا گفت که سفر شی جین پینگ به جزیره بالی اندونزی اولین سفر خارجی وی از زمان آغاز همه‌گیری کرونا خواهد بود و تصمیم او برای شرکت در این نشست به منظور نشان دادن موضع قدرت و شفافیت برای تعمیق و از سرگیری گفت‌و‌گو با کل جهان در همان سطح پیش از ظهور پاندمی است. 

وی افزود: «تصمیم رئیس‌جمهور روسیه برای شرکت در این اجلاس نیز نمادین‌تر و تلاشی است از سوی مسکو برای نشان دادن اینکه هنوز نقشی محوری دارد و به نظم جهانی تکیه می‌کند». 

این تحلیلگر همچنین ابراز تردید کرد که جهان خارج این را یک نشانه اصلی از تمایل چین به گشایش یا نشانه‌ای از بازگشت روسیه به صحنه بین‌المللی در نظر بگیرد. 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز