خبرگزاری کار ایران

اعلام آمادگی بایدن برای مذاکره فوری درباره چارچوب جدید کنترل تسلیحات

asdasd
کد خبر : ۱۲۶۱۸۳۰

رئیس‌جمهوری آمریکا بر آمادگی کشورش برای انجام مذاکرات فوری درباره چارچوب کنترل تسلیحات جدید خبر داد.

به گزارش ایلنا به نقل از اسپوتنیک، «جو بایدن»، رئیس‌جمهوری آمریکا امروز -دوشنبه- در دهمین کنفرانس بازنگری معاهده منع گسترش سلاح‌های هسته‌ای گفت که دولت او آماده مذاکره فوری درباره چارچوب کنترل تسلیحات جدید برای جایگزینی پیمان «استارت نو» است که در سال ۲۰۲۶ منقضی شود.

بایدن طی سخنرانی در این کنفرانس گفت: «ایالات متحده مجددا بر تعهد خود به جهان مبنی بر اینکه مسئول زرادخانه هسته‌ای خود باشد و به کار در جهت هدف نهایی جهانی عاری از سلاح‌های هسته‌ای ادامه دهد، تاکید می‌کند. به همین دلیل دولت من کاهش نقش سلاح‌های هسته‌ای را در استراتژی امنیت ملی کشور در اولویت قرار داد».

وی تاکید کرد که این معاهده همیشه مبتنی بر عدم اشاعه در مرزهای تسلیحاتی بین ایالات متحده و فدراسیون روسیه بوده است. حتی در اوج جنگ سرد، ایالات متحده و اتحاد جماهیر شوروی توانستند با هم برای حفظ مسئولیت مشترک خود جهت تضمین ثبات استراتژیک کار کنند. 

بایدن بر آمادگی کشورش برای گفت‌و‌گو در مورد چارچوب جدیدی برای کنترل تسلیحات با روسیه تاکید کرد و گفت: «امروز، دولت من آماده مذاکره فوری در مورد چارچوب کنترل تسلیحات جدید برای جایگزینی معاهده استارت نو است که در سال ۲۰۲۶ منقضی می‌شود. اما مذاکره مستلزم شریکی مایل و دارای حسن نیت است. روسیه باید تمایل خود را برای از سرگیری فعالیت درباره کنترل تسلیحات هسته‌ای با ایالات متحده نشان دهد».

وی چین را به عنوان یک کشور دارای سلاح هسته‌ای در قبال معاهده عدم اشاعه تسلیحات هسته‌ای مسئول دانست.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز