خبرگزاری کار ایران

فارین پالیسی:

سفر پوتین به خاور‌میانه موفقیت‌آمیز‌تر از سفر بایدن بوده است

asdasd
کد خبر : ۱۲۵۷۶۳۱

فارین پالیسی با انتشار گزارشی به مقایسه دستاوردهای سفر رؤسای جمهور روسیه و آمریکا به خاور‌میانه پرداخت.

به گزارش ایلنا، مجله «فارین پالیسی» گزارش داد که سفرهای اخیر «ولادیمیر پوتین» و «جو بایدن»، رؤسای جمهور روسیه و آمریکا به خاورمیانه نشان داد که کشورهای منطقه از مسکو برای تشکیل جهان چندقطبی حمایت می‌کنند.

بر اساس این گزارش، سفر رئیس‌جمهوری آمریکا به کشورهای خاورمیانه چندان موفقیت‌آمیز نبوده و نتایج ناچیز سفر بایدن به خاورمیانه حاکی از آن است که بازیگران اصلی منطقه، به ویژه در کشورهای حوزه خلیج فارس آمادگی ندارند روابط با روسیه و چین را کنار بگذارند.

فارین پلیسی نوشت: «مسکو تقریبا با تمام شرکای واشنگتن در منطقه اهداف مشترکی در زمینه افزایش قیمت انرژی و تشکیل جهانی چند قطبی دارد».

در این گزارش تاکید شده است که بایدن نتوانست «محمد بن سلمان»، ولیعهد عربستان را مجبور به اجرای دستور واشنگتن درباره افزایش تولید نفت  کند.

این مجله افزود: «سعودی‌ها اکنون در زمینه قیمت نفت با روس‌ها همپوشانی بسیار بیشتری دارند تا با ایالات متحده در حوزه مسائل امنیت منطقه».

در این مقاله، رهبر روسیه به عنوان بازیگر ماهر در خاورمیانه توصیف و تاکید که سفر وی به تهران نشان می‌دهد که مسکو شرکای علاقه‌مند به همکاری در منطقه دارد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز