خبرگزاری کار ایران

اتهام پلیس برزیل علیه بولسونارو در خصوص شایعه‌پراکنی درباره کرونا

asdasd
کد خبر : ۱۲۶۷۵۶۶

پلیس فدرال برزیل رئیس جمهوری این کشور را به ارائه اطلاعات گمراه‌کننده به مردم در زمینه کووید- ۱۹ متهم کرد

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز،  پلیس فدرال برزیل «ژایر بولسونارو» رئیس‌جمهوری این کشور را به منحرف کردن مردم برای عدم استفاده از ماسک در طول دوره پاندمی کرونا  و طرح ادعاهایی مبنی بر خطر ابتلا به ایدز در افراد واکسن‌زده متهم کرد. 

یک کمیسر پلیس در سندی که به دادگاه عالی برزیل ارسال شده است، گفت که تلاش‌های بولسونارو برای تحریک مردم به عدم رعایت اقدام‌های احتیاطی مرتبط با بیماری کرونا و ارتباط دادن واکسیناسیون به خطر ابتلا به ایدز، جرم و جنایت محسوب می‌شود.

پلیس از «الکساندر دو موراس» قاضی دیوان عالی که مسئول تحقیقات است، خواست تا برای آنها اجازه ارسال اتهام علیه بولسونارو و سایر افراد دخیل در این پرونده را صادر کند. 

بولسونارو اکتبر گذشته در یک پخش زنده در رسانه‌های اجتماعی بدون ارائه هیچ مدرکی گفت که گزارش های دولتی نشان می‌دهد افرادی که به طور کامل در برابر کووید- ۱۹ واکسینه شده‌اند، به ایدز مبتلا شده‌اند.

او که از دریافت واکسن امتناع کرده است، پس از این اظهار نظر به طور موقت از استفاده از فیس بوک و یوتیوب محروم شد.

پلیس گفت که برای تکمیل تحقیقات به اقدام‌های بیشتری از جمله شنیدن اظهارات بولسونارو نیاز است. 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز