خبرگزاری کار ایران

درخواست سناتور برزیلی برای ارائه اتهام قتل علیه بولسونارو در زمینه تعامل با پاندمی کرونا

asdasd
کد خبر : ۱۱۴۶۳۰۶

یک سناتور برزیلی خواستار تحقیق کنگره در زمینه اتهام رئیس جمهوری این کشور به قتل به دلیل اشتباهات دولتش در برخورد با پاندمی کرونا و مرگ هزاران نفر شد.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، «رنان کالروس»، سناتور مخالف برزیلی که رهبری تحقیقات کنگره در زمینه رسیدگی به پاندمی کرونا در این کشور را بر عهده دارد، طرح اتهام قتل علیه «ژایر بولسونارو»، رئیس‌جمهوری این کشور را به دلیل اشتباهات دولتش که منجر به کشته شدن هزاران نفر شد، ارائه داد. 

بولسونارو با رد نتایج تحقیقات، آن را با انگیزه سیاسی توصیف کرد. بسیار بعید است که رئیس‌جمهور با هر یک از این اتهامات محاکمه شود، چرا که این اقدام باید از سوی دادستان کل منصوب شده توسط بولسونارو انجام شود.

در سند حدود هزار و دویست صفحه‌ای که توسط این سناتور مخالف به کمیته کنگره برزیل ارائه کرده، تاکید شده است که بولسونارو فرصت اولیه دسترسی دولت به واکسن‌ها را از دست داده، کمپین واکسیناسیون را به تاخیر انداخته و باعث کشته شدن حدود ۹۵ هزار نفر شده است.

در این سند آمده است که انگیزه بولسونارو از این اقدامات، اعتقاد بی‌اساس به نظریه ایمنی گله یعنی انتقال ویروس به طور طبیعی و وجود داروی درمانی است.

این گزارش می‌افزاید: «با عدم وجود واکسن شمار قربانیان زیاد است، چیزی که عملا اتفاق افتاده است».

این گزارش همچنین تاکید می‌کند که باید علیه سه فرزند بولسونارو، سناتور «فلاویو»، نماینده فدرال، «ادواردو » و «کارلوس»‌، شورای شهر  طرح دعوا شود، زیرا آنها به انتشار اطلاعات غلط متهم هستند که باعث عدم رعایت اقدامات بهداشتی برای مهار همه‌گیری شده است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز