خبرگزاری کار ایران

رئیس‌جمهوری کره جنوبی:

به دنبال تغییر نظام کره شمالی با توسل به زور نیستیم

asdasd
کد خبر : ۱۲۶۷۰۵۲

رئیس‌جمهوری کره جنوبی تاکید کرد که سئول به دنبال هیچ تمایلی برای تغییر نظام کره شمالی با استفاده از زور ندارد.

به گزارش ایلنا به نقل از یونهاپ،‌ «یون سوک یول»، رئیس‌جمهوری کره جنوبی تاکید کرد که نه شخص او و نه دولتش هیچ یک نمی‌خواهند نظام کره شمالی را با توسل به زور تغییر دهند، اما در عین حال کشورش به تنهایی نمی‌تواند چنین موضوعی را تضمین کند.

وی درباره اطمینان از نظام کره شمالی گفت: «‌تضمین عدم تغییر توسط دولت کره جنوبی امکان‌پذیر نیست، اما می‌توانم بگویم که شخص من و دولت کره جنوبی نمی‌خواهیم تغییر نظام در کره شمالی را به صورت افراطی یا با استفاده از زور انجام دهیم».

رئیس‌جمهوری کره جنوبی گفت: «مهم‌ترین موضوع ثبات صلح پایدار است و طبیعتا از تغییرات در کره شمالی در قبال حمایت‌های اقتصادی و دیپلماتیک خود استقبال می‌کنیم».

وی درباره امکان مذاکره با طرف شمالی گفت: «من از زمان شروع مبارزات انتخاباتی بر ضرورت گفت‌وگو با کره شمالی تاکید کردم که این نباید صرفا یک نمایش صوری باشد، بلکه باید برای ثبات صلح در شبه‌جزیره کره و آسیای شمال شرقی نیز مفید باشد».

رئیس‌جمهوری کره جنوبی توضیح داد که طرح جسورانه در ازای خلع سلاح هسته‌ای در کره شمالی که من در روز استقلال پیشنهاد کردم، به معنای درخواست خلع سلاح کامل هسته‌ای نیست، بلکه ما آماده‌ایم در صورتی که پیونگ یانگ اراده قاطع خود را نشان دهد، از کره شمالی برای دستیابی به خلع سلاح هسته‌ای که با پیشنهادات دولت‌های قبلی متفاوت است، ‌حمایت کنیم‌.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز