خبرگزاری کار ایران

انتقاد یک دیپلمات آمریکایی از دوستان پوتین در ناتو

asdasd
کد خبر : ۱۲۶۴۳۳۵

فرستاده پیشین آمریکا در ناتو از روابط دوستانه رئیس‌جمهوری روسیه با برخی اعضای این ائتلاف نظامی ابراز نارضایتی کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از نووستی، «ایوو دالدر»، فرستاده پیشین آمریکا در ناتو، از اینکه «ولادیمیر پوتین»، رئیس‌جمهوری روسیه، نه تنها با «رجب طیب اردوغان»، همتای ترک خود بلکه با برخی دیگر از اعضای این ائتلاف نظامی روابط دوستانه‌ای دارد، شکایت کرد.

این دیپلمات آمریکایی در مقاله‌ای برای روزنامه پولتیکو نوشت:‌ «اردوغان تنها رهبر یک کشور عضو ناتو نیست که با پوتین روابط دوستانه برقرار کرده است. کافی است سیلویو برلوسکونی، نخست‌وزیر سابق ایتالیا که چند سال پیش استعفا داد، یا ویکتور اوربان نخست‌وزیر فعلی مجارستان را به یاد آوریم». 

نویسنده مقاله همچنین با انتقاد از اردوغان به دلیل خرید سامانه‌های پدافند هوایی اس-۴۰۰ روسیه، خاطرنشان کرد: «اردوغان تنها رهبر ناتو است که به جای تجهیزات غربی قابل ادغام در شبکه پدافند هوایی ناتو، موشک‌های پدافند هوایی پیشرفته را از روسیه خریداری کرده است».

این دیپلمات آمریکایی همچنین از نشست سه‌جانبه اخیر بین پوتین، اردوغان و «ابراهیم رئیسی»، رئیس‌جمهور ایران در تهران ابراز خشم کرد و رئیس‌جمهوری ترکیه را به دلیل امتناع از اعمال تحریم‌ها علیه مسکو پس از عملیات نظامی روسیه در اوکراین محکوم کرد.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز