خبرگزاری کار ایران

پولیتیکو گزارش داد:

طرح دولت بایدن برای اعلام وضعیت اضطراری در پی شیوع آبله میمون

asdasd
کد خبر : ۱۲۶۰۰۳۶

روزنامه پولیتیکو به نقل از منابع آگاه از احتمال اعلام وضعیت اضطراری در آمریکا در پی شیوع بیماری آبله میمون خبر داد.

به گزارش ایلنا به نقل از روزنامه پولیتیکو، منابع آگاه گزارش دادند که دولت «جو بایدن»، رئیس‌جمهوری آمریکا در روزهای آینده بیماری آبله میمون را به عنوان یک وضعیت اضطراری بهداشت عمومی اعلام خواهد کرد.

به گفته این منابع، پیش‌بینی می‌شود که این وضعیت اضطراری در پایان هفته جاری اعلام شود اما هنوز تصمیم نهایی در این مورد گرفته نشده است. این در حالی است که نماینده وزارت بهداشت آمریکا اعلام کرد که این وزارتخانه به بررسی گزینه‌های مختلف ادامه می‌دهد.

پیش از این گزارش شده بود که مقام‌های کاخ سفید و وزارت بهداشت ایالات متحده در پایان هفته و پس از آنکه سازمان بهداشت جهانی آبله میمون را به عنوان یک وضعیت اضطراری بین‌المللی اعلام کرد، درباره گام‌های بعدی برای مبارزه با این ویروس در آخر هفته بحث کردند.

همچنین برخی از مقام‌های آمریکایی معتقد هستند که اعلام وضعیت اضطراری در این زمینه ضروری است، زیرا می‌تواند به دولت اجازه دهد که فراتر از تشریفات روتین اداری اطلاعات لازم درباره شیوع ویروس را جمع‌آوری کند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز