خبرگزاری کار ایران

حمله پلیس ضد شورش مصر به تظاهرات فعالان سیاسی در اسکندریه

asdasd
کد خبر : ۱۲۵۶۶۵

پلیس، تعدادی از فعالان را به علت شرکت در این تظاهرات بازداشت کرد و ده‌ها نفر نیز در پی شلیک گاز اشک‌آور دچار حالت خفگی شدند.

پلیس ضد شورش مصر برای متفرق کردن تظاهرات فعالان سیاسی در شهر ساحلی «اسکندریه» به استفاده از خودروهای آب‌پاش و گاز اشک‌آور متوسل شد.

به گزارش ایلنا به نقل از بوابه الشروق، ده‌ها نفر از فعالان «جنبش ۶ آوریل» و دیگر جنبش‌های سیاسی هم‌زمان با محاکمه افسران پلیس متهم به قتل «خالد سعید» تظاهرات کردند.

شرکت‌کنندگان در این تظاهرات علیه وزارت کشور شعار دادند. بر اساس قانون تظاهرات که اخیرا توسط «عدلی منصور» رئیس‌جمهوری موقت مصر امضا شد، برگزاری هرگونه تظاهراتی منوط به کسب مجوز از وزارت کشور است.

در همین حال، پلیس ضد شورش مصر به تظاهرکنندگان حمله کرده و برای متفرق کردن آنها از خودروهای آب‌پاش و گاز اشک‌آور استفاده کرد.

از طرف دیگر، پلیس تعدادی از فعالان را به علت شرکت در این تظاهرات بازداشت کرد و ده‌ها نفر نیز در پی شلیک گاز اشک‌آور دچار حالت خفگی شدند.

بنا بر این گزارش، خالد سعید جوان ۲۸ ساله مصری است که ماه ژوئن سال ۲۰۱۰ میلادی در اثر شدت شکنجه و ضرب و شتم توسط نیروهای پلیس مصر کشته شد. اتهام وی پخش فیلمی در اینترنت درباره فساد پلیس بود.

حوادثی نظیر کشته شدن سعید که نشان‌دهنده رویکردهای خشونت‌بار پلیس در دوران مبارک بود، از عوامل انقلاب ۲۵ ژانویه در مصر به شمار می‌رود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز