خبرگزاری کار ایران

جوزپ بوررل:

چین نمی‌تواند نیازهای روسیه را در زمینه فناوری‌های پیشرفته برآورده کند

asdasd
کد خبر : ۱۲۵۱۷۷۴

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا تاکید کرد که چین نمی‌تواند نیازهای روسیه را در زمینه فناوری‌های پیشرفته تامین کند.

به گزارش ایلنا به نقل از تاس، «جوزپ بوررل»، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا امروز -چهارشنبه- در مقاله‌ای برای روزنامه یومیوری ژاپن تاکید کرد که وابستگی روسیه به فناوری‌های غربی شش برابر بیشتر از وابستگی این کشور به فناوری‌های چین است و پکن در شرایط تحریم نمی‌توانند نیازهای مسکو را برآورده کند.

بورل نوشت: «ممکن است برخی بپرسند که آیا تحریم‌های غربی واقعا بر اقتصاد روسیه تأثیر می‌گذارد یا خیر. پاسخ ساده است، بله. روسیه مواد خام بسیاری صادر می‌کند، اما مجبور است محصولات با ارزش افزوده زیادی نیز وارد کند که در داخل این کشور تولید نمی‌شوند». 

وی ادامه داد: «روسیه در حوزه فناوری پیشرفته ۴۵ درصد به اروپا و ۲۱ درصد به آمریکا وابسته است در حالی که وابستگی این کشور به چین در این زمینه تنها ۱۱ درصد است».

بورل با بیان اینکه چین در حال حاضر مقدار محدودی از محصولات جایگزین به ویژه کالاهای با فناوری پیشرفته را به روسیه عرضه می‌کند، افزود: «چین که تا حد زیادی به صادرات به کشورهای توسعه یافته وابسته است، هنوز هیچ کمکی به روسیه برای دور زدن تحریم‌های غرب ارائه نکرده است و صادرات چین به روسیه در مقایسه با کشورهای غربی کاهش یافته است».

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز