خبرگزاری کار ایران

افزایش صادرات زغال سنگ روسیه به چین

asdasd
کد خبر : ۱۲۵۰۷۰۶

تحویل زغال سنگ روسیه از طریق دریا به چین در ۲۸ روز اول ژوئن نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۵۵ درصد افزایش یافته و به ۶.۲ میلیون تن رسیده است

به گزارش ایلنا از راشاتودی؛ پایگاه داده S&P Commodities at Sea نشان می‌دهد که تحویل زغال سنگ روسیه از طریق دریا به چین در ۲۸ روز اول ژوئن نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۵۵ درصد افزایش یافته و به ۶.۲ میلیون تن رسیده است. در ماه می، عرضه نیز با ۲۰ درصد افزایش سالانه به ۵.۵ میلیون تن رسیده بود.

پرانای شوکلا، مدیر اطلاعات بازار جهانی S&P به CNBC گفت: «علیرغم تقاضای کمتر و تولید زغال‌سنگ داخلی بالاتر، چین از ماه می ۲۰۲۲ به طور قابل توجهی زغال سنگ روسیه را خریداری کرده است. این به این دلیل است که روسیه تخفیف های بسیار زیادی را بر قیمت های رایج بین المللی زغال سنگ ارائه کرده است.

شوکلا خاطرنشان کرد که صادرات زغال سنگ به سرزمین اصلی چین به دلیل کاهش تقاضا در میان سیاست‌های سختگیرانه قرنطینه کووید کمتر بوده است.

چین بزرگترین خریدار زغال سنگ روسیه است که سال گذشته بیش از ۵۰ میلیون تن از این کالا را به ارزش ۷.۴ میلیارد دلار از طریق راه آهن و دریا از خاور دور روسیه دریافت کرد.

روسیه تقریباً ۱۵ درصد از کل واردات چین را به خود اختصاص داده و پس از اندونزی دومین تامین کننده بزرگ این کشور است.

تقریبا نیمی از واردات از روسیه زغال سنگ متالورژیکی است و خریداران چینی علیرغم تلاش برای تامین مالی از سوی بانک‌های دولتی که نگران تحریم‌های احتمالی هستند، علاقه مند به واردات بیشتر منابع هستند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز