خبرگزاری کار ایران

ساندی تایمز:

بحران اوکراین کشورهای ناتو را چند‌پاره کرده است

asdasd
کد خبر : ۱۲۵۰۱۲۷

رسانه‌های بریتانیا از چند‌پاره شدن کشورهای عضو ناتو در قبال بحران اوکراین خبر دادند.

به گزارش ایلنا، روزنامه «ساندی تایمز» بریتانیا گزارش داد ‌که بحران اوکراین نه‌تنها باعث بروز اختلافات بین کشورهای ناتو شده، بلکه اعضای این ائتلاف نظامی را به سه اردوگاه تقسیم کرده است.

به نوشته این روزنامه بریتانیایی، سه اردوگاه داخل ناتو در قبال بحران اوکراین به اردوگاه‌های شاهین، کبوتر و شترمرغ تقسیم می‌شود. اردوگاه شاهین شامل کشورهایی می شود که معتقد به لزوم سیطره مجدد اوکراین بر اراضی «دونباس» و شبه‌جزیره کریمه و در نتیجه وارد آمدن ضربه سخت به روسیه هستند تا در آینده نتواند هیچ یک از همسایگان خود را تهدید کند.

در این گزارش به نام کشورهای اردوگاه شاهین اشاره‌ای نشده اما همزمان تاکید شده است که کشورهای اردوگاه کبوتر مصمم به دستیابی به یک راه‌حل مسالمت‌آمیز بین روسیه و اوکراین هستند و این کشورها با عقب‌نشینی نیروهای روس به مواضع پیش از ۲۴ فوریه به شرط واگذاری شبه‌جزیره کریمه و جمهوری‌های دونتسک و لوهانسک به این کشور موافقت خواهند کرد. 

ساندی تایمز نوشت کشورهای اردوگاه موسوم به شترمرغ کشورهایی هستند که بیشتر به مشکلات داخلی توجه دارند و از اسناد ناتو حمایت می کنند، اما تا حد زیادی به دنبال مسیری با کمترین مقاومت هستند که کشورهای جنوب اروپا در این دسته جای می‌گیرند. 

این روزنامه تاکید کرد که کشورهای ناتو بر سر ایده استقرار واحدهای کوچکی از نیروهای این پیمان در شهرهای غرب اوکراین به دور از خط مقدم برای جلوگیری از حملات موشکی روسیه موافق نیستند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز