خبرگزاری کار ایران

تصمیم پنتاگون برای انتقال ۳ هزار سرباز جدید به لهستان

asdasd
کد خبر : ۱۱۹۵۳۶۷

وزارت دفاع آمریکا به دنبال آن است تا سه هزار سرباز خود را برای تقویت ناتو به لهستان اعزام کند.

به گزارش ایلنا به نقل از روسیا الیوم، یکی از مقامات عالی‌رتبه وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد که پنتاگون قصد دارد سه هزار سرباز دیگر را به لهستان بفرستد تا نشان دهد که آمریکا به تعهد خود مقابل متحدانش در ناتو پایبند است.

این مقام مسئول افزود: «این سربازان طی دو روز آینده پایگاه خود در کارولینای شمالی را ترک خواهند کرد و پیش‌بینی می‌شود اوایل هفته آینده به هزارو ۷۰۰ سرباز موجود در لهستان بپیوندند. ماموریت این نیروها آموزش و بازدارندگی است و وارد جنگی در اوکراین نخواهند شد.»

این تصمیم در زمانی اتخاذ شده که «جیک سالیوان» مشاور امنیت ملی آمریکا نیز از شهروندان این کشور خواسته تا در سریع‌ترین زمان ممکن اوکراین را ترک کنند، چراکه ممکن است «ولادیمیر پوتین»، رئیس‌جمهوری روسیه در هر لحظه دستور حمله به اوکراین را صادر کند.

علاوه بر نیروهای آمریکایی حاضر در لهستان، حدود هزار سرباز دیگر آمریکایی که در آلمان مستقر هستند، در ماموریتی مشابه به کشور رومانی منتقل خواهند شد.  

آمریکا حدود ۸۰ هزار سرباز در سراسر اروپا دارد که به صورت دوره‌ای در پایگاه‌های دائمی آن جابه‌جا می‌شوند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز