خبرگزاری کار ایران

رهبران سه کشور اروپایی:

ناتو باید استراتژی‌های خود را بر اساس تهدیدهای امنیتی بازنگری کند

asdasd
کد خبر : ۱۱۹۴۳۱۴

رهبران آلمان، فرانسه و لهستان بر لزوم بازنگری منظم ناتو در استراتژی های خود بر اساس تهدیدهای امنیتی تاکید کردند.

به گزارش ایلنا به نقل از رهبران آلمان، فرانسه و لهستان اعلام کردند که ناتو باید به طور منظم استراتژی خود در قبال روسیه را مورد ارزیابی مجدد قرار دهد تا در صورت بدتر شدن وضعیت امنیتی، آن را تعدیل کند.

در بیانیه مشترک پس از نشست «امانوئل ماکرون»، «آندره دودا» و «اولاف شولتز»، رهبران فرانسه، لهستان و آلمان در برلین آمده است: «هر سه کشور آماده مشارکت سازنده در مذاکرات هدفمند و نتیجه‌گرا در مورد مسائل امنیتی مشترک با روسیه هستند. سه کشور به رایزنی نزدیک با شرکای اتحادیه اروپا و متحدان ناتو برای تضمین صلح و امنیت در فضای یورو‌-آتلانتیک هم‌سو با رویکرد دوگانه ائتلاف ادامه خواهند داد. سران کشورها و دولت‌ها موافق هستند که ائتلاف باید به طور منظم استراتژی‌های دفاعی و سطح بازدارندگی خود را با آمادگی برای تعدیل آنها در صورت بروز تحولات بیشتر بررسی کند».

ماکرون نیز اواخر روز گذشته -سه‌شنبه- در بیانیه‌ای اعلام کرد که رهبران فرانسه، آلمان و لهستان حمایت مشترک خود را از حاکمیت اوکراین اعلام کردند.

بر اساس بیانیه ماکرون، رهبران هر سه کشور حمایت مشترک خود را از اجرای توافق آتش‌بس مینسک اعلام کردند.

رهبران مذکور در نشست گروه «مثلث وایمار» در برلین شرکت کردند که ۳۱ سال پیش پس از پایان جنگ سرد برای کمک به مقابله با چالش‌های اروپا تشکیل شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز