خبرگزاری کار ایران

یک منبع آگاه خبر داد:

نمایندگان جایگزین از فراکسیون صدر نیز از پارلمان عقب‌نشینی خواهند کرد

asdasd
کد خبر : ۱۲۴۵۶۲۶

یک منبع نزدیک به مقر اقامت رهبر جریان صدر عراق اعلام کرد که نمایندگان جایگزین فراکسیون صدر نیز از پارلمان کناره‌گیری خواهند کرد.

به گزارش ایلنا‌ به نقل از شفق نیوز، یک منبع نزدیک به مقر اقامت رهبر جریان صدر عراق اعلام کرد که نمایندگان جایگزین فراکسیون صدر نیز از پارلمان کناره‌گیری خواهند کرد.

وی افزود که این تصمیم به این دلیل اتخاذ شده که رهبر جریان صدر تصمیم گرفته که هیچ کدام از اعضای جریانش فعالیتی در پارلمان نداشته باشند.

یک منبع نزدیک به مقر اقامت «مقتدی صدر»، رهبر جریان صدر عراق گفت: «بیش از ۲۰ تن از جایگزینان نمایندگان فراکسیون صدر مشارکت در فعالیت پارلمان را بنا به دستور مقتدی صدر درباره عقب‌نشینی از روند سیاسی قبول نخواهند کرد.»

این منبع اعلام کرد: «ریاست پارلمان تاکنون نامه رسمی را درباره اسامی جایگزینان و جدول توزیع آن‌ها برای کمیته انتخابات ارسال نکرده است. جلسه تعیین جایگزین حاکم الزاملی، نماینده اول رئیس پارلمان هنوز مشخص نشده است چراکه انتخاب جایگزین الزاملی نیاز به جلسه پارلمان برای رای گیری درباره استعفای وی و نامزدی جایگزینی به جای وی با موافقت فراکسیون‌های پارلمان دارد.»

وی افزود: «این به معنای ورود به بحران جدید است زیرا بیشتر گروه‌ها بر سر این پست رقابت خواهند کرد.»

این منبع تاکید کرد: «توزیع کرسی‌های فراکسیون صدر در میان طرف‌های سیاسی نقشه اعتبار صدر در سطح سیاسی و پارلمانی و احتمالا قواعد مذاکره را تغییر خواهد داد.»

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز