خبرگزاری کار ایران

بلینکن:

آمریکا متعهد به حمایت از تایوان در دفاع از خود است

asdasd
کد خبر : ۱۲۴۳۰۶۷

وزیر خارجه آمریکا بر ادامه کمک‌های کشورش به تایوان برای دفاع از خود و حفظ وضعیت موجود تاکید کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از اینترفکس، «آنتونی بلینکن»، وزیر خارجه آمریکا تاکید کرد که واشنگتن به کمک به تایوان برای دفاع از خود و حفظ وضعیت موجود ادامه خواهد داد.

بلینکن در گفت‌و‌گو با شبکه پی‌بی‌اس پاسخ به این سوال که آیا ایالات متحده از تایوان در صورت حمله چین دفاع نظامی خواهد کرد یا خیر، گفت: «ما به صراحت اعلام کرده‌ایم که پایبندی ما برای کمک به تایوان در دفاع از خود ادامه داشته و خواهد داشت.»

وی در عین حال که تاکید کرد ایالات متحده به سیاست چین واحد پایبند است و گفت که این کشور متعهد به انجام تعهدات خود بر اساس قانون روابط با تایوان است و واشنگتن باید اطمینان خاطر یابد  که تایوان ابزاری برای تضمین دفاع از خود و در نتیجه جلوگیری از هرگونه تجاوز را در اختیار دارد.

بلینکن افزود: «وضعیت موجود در مورد موضوع تایوان وجود دارد و ما مصمم هستیم که اجازه ندهیم کسی برای تغییر یکجانبه آن تلاش کند».

وی گفت: «در طول ۱۰ سال گذشته مشاهده کردیم که رفتار چین در داخل کشور سرکوب‌کننده‌تر و در خارج از کشور تهاجمی‌تر شده است، از جمله اقداماتی که علیه تایوان انجام داده است که می‌تواند خطرناک و بی‌ثبات‌کننده باشد».

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز