خبرگزاری کار ایران

هشدار پکن نسبت به پیامدهای سیاست آمریکا در موضوع تایوان

asdasd
کد خبر : ۱۲۳۷۷۸۱

وزیر خارجه چین به واشنگتن نسبت به پیامدهای سیاست آمریکا در موضوع تایوان هشدار داد.

به گزارش ایلنا به نقل از نووستی، «وانگ یی»، وزیر خارجه چین گفت که مقام‌های آمریکایی به طور فزاینده‌ای از انجام تعهدات خود در مورد موضوع تایوان طفره می‌روند و این کار برای آن‌ها مشکل‌ساز خواهد شد.

رئیس دیپلماسی چین در پیامی تصویری خطاب به شرکت‌کنندگان در سمینار «کیسینجر و روابط چین و آمریکا» گفت: «اگر آمریکا در موضوع تایوان در مسیر معکوس حرکت کند، در نهایت برای خود مشکل ایجاد می‌کند».

وی تاکید کرد که شکست واشنگتن در پایبندی به اصل چین واحد، روند صلح در تنگه تایوان را تضعیف می‌کند.

وانگ یی افزود: «روابط بین جمهوری خلق چین و ایالات متحده نباید در حالت وخیم ادامه پیدا کند. واشنگتن باید گزینه درست را انتخاب کند، از منطق رقابت فراتر رود و تعامل و همکاری را افزایش دهد. مهم‌ترین ماموریت چین در حال حاضر تمرکز بر توسعه ویژه است».

وی هشدار داد که اگر آمریکا سیاستی را با هدف شکست کامل جمهوری خلق چین و پیروزی مطلق ایالات متحده دنبال کند، قطعا با اصطکاک روزافزون با پکن مواجه خواهد شد. وی افزود: «امیدواریم که واشنگتن در اتخاذ تدابیری برای ایجاد انگیزه مثبت در راستای توسعه روابط بین دو کشور تردید نکند».

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز