خبرگزاری کار ایران

نیویورک تایمز فاش کرد:

مقاومت بسیاری از کشورها در برابر خواسته‌های آمریکا در تشکیل ائتلاف علیه مسکو

asdasd
کد خبر : ۱۲۴۲۰۳۱

روزنامه نیویورک تایمز فاش کرد که بسیاری از کشورهای آسیا، آفریقا و آمریکای جنوبی در برابر خواسته‌های ایالات متحده علیه مسکو مقاومت می‌کنند.

به گزارش ایلنا، روزنامه نیویورک تایمز فاش کرد که بسیاری از کشورهای آسیا، افریقا و آمریکای جنوبی  روابط با روسیه را حفظ کرده و در برابر خواسته‌های ایالات متحده برای پیوستن به ائتلاف علیه مسکو مقاومت می‌کنند.

به گفته تحلیلگران این روزنامه، «جو بایدن»، رئیس‌جمهوری آمریکا اکنون مصرانه در تلاش است تا کشورهای بی‌طرف از جمله هند، برزیل، اسرائیل و کشورهای عربی حوزه خلیج فارس را متقاعد کند که طرف روسیه را تحریم و بر آن فشار دیپلماتیک اعمال کنند و به اوکراین کمک نظامی ارائه دهند.

نیویورک تایمز تاکید کرد که این کشورها تا به امروز و به رغم مشارکت با آمریکا در موضوعات مهم امنیتی تمایلی برای پاسخ به خواسته‌های دولت بایدن نشان نداده‌اند.

بر اساس این گزارش، مقام‌های ایالات متحده اذغان دارند که متقاعد کردن سایر کشورها جهت همسو کردن منافع‌شان با تلاش آمریکا و اروپا در راستای منزوی کردن روسیه دشوار است.

تحلیلگران در این گزارش معتقد هستند که روسیه به دلیل حفظ روابط تجاری با کشورهای بریکس و همچنین ونزوئلا و تایلند توانست ارزش روبل را بهبود بخشد.

نیویورک تایمز تاکید کرد که چین، تلاش واشنگتن برای گسترش ائتلافی متشکل از کشورهای اروپایی و کانادا، ژاپن، کره جنوبی، استرالیا و نیوزلند را محکوم کرده است.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز