خبرگزاری کار ایران

ریاست جمهوری ترکیه:

سوئد و فنلاند باید گام‌های ملموسی برای عضویت در ناتو بردارند

asdasd
کد خبر : ۱۲۳۷۷۱۶

ریاست جمهوری ترکیه با انتشار بیانیه‌ای از ابلاغ درخواست آنکارا به واشنگتن برای اتخاذ اقدام‌های ملموس از سوی سوئد و فنلاند در راستای عضویت در ناتو خبر داد.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، ریاست جمهوری ترکیه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که «ابراهیم کالین»، مشاور ارشد رئیس‌جمهور این کشور به همتای آمریکایی خود اطلاع داده است که آنکارا می‌خواهد کشورهای سوئد و فنلاند پیش از بررسی درخواست‌شان برای عضویت در ناتو گام‌های مشخصی را در رابطه با حضور گروه‌های تروریستی در دو کشور بردارند.

در این بیانیه آمده است: «‌جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی آمریکا و کالین به عنوان ​​مشاور ارشد سیاست خارجی ترکیه، ‌برای بررسی تلاش‌ های فنلاند و سوئد جهت عضویت در ناتو و جنگ در اوکراین گفت‌و‌گو کردند».

ریاست جمهوری ترکیه در این بیانیه افزود: «کالین در گفت‌و‌گوی تلفنی با سالیوان تاکید کرد که کشورهایی که خواهان عضویت در ناتو هستند، باید ارزش‌ها و اصول پیمان را در ارتباط با امنیت و مبارزه با تروریسم را درک کنند».

در ادامه نیز تاکید شده است: «سوئد و فنلاند باید گام‌های ملموسی علیه گروه‌های تروریستی که امنیت ملی ترکیه را تهدید می‌کنند، بردارند».

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز