خبرگزاری کار ایران

وعده بایدن برای مقابله با چالش‌های افزایش تورم در آمریکا

asdasd
کد خبر : ۱۲۲۹۱۳۰

رئیس‌جمهوری آمریکا با اذعان به فشار افزایش تورم بر مردم این کشور، گفت که این موضوع از جمله اولویت‌های دولت وی در حوزه مسائل داخلی است.

به گزارش ایلنا، «جو بایدن» رئیس‌جمهوری آمریکا با اذعان به فشار افزایش تورم بر مردم این کشور، گفت که این موضوع از جمله اولویت‌های دولت وی در حوزه مسائل داخلی است.

بایدن گفت که برای حل چالش‌های ناشی از افزایش تورم، از ذخایر ملی نفت استفاده کرده و به شرکت‌های بزرگ برای بازگرداندن بخشی از سود خود به مصرف‌کنندگان فشار وارد می‌کند.

وی همچنین افزود که بانک مرکزی آمریکا به وظیفه خود برای کنترل تورم عمل خواهد کرد.

سخنان بایدن در حالی بیان می‌شود که نتایج یک نظرسنجی در ایالات متحده نشان می‌دهد که نزدیک به نیمی از مردم آمریکا، شکست اوکراین در برابر روسیه را تأیید می‌کنند و تمایلی ندارند رفاه مادی خود را برای تنبیه روسیه فدا کنند. 

این نظرسنجی که توسط روزنامه بریتانیایی «دیلی اکسپرس» و در پیوند با مؤسسه بریتانیایی‌آمریکایی برای دموکراسی انجام شد، نشان داد که ۴۳ درصد از پاسخ‌دهندگان آمادگی پذیرش شکست اوکراین در برابر روسیه را دارند و در مقابل ۴۱ درصد شکست اوکراین را نمی‌پذیرند و ۱۶ درصد هم موضعی اتخاذ نکردند. 

این نظرسنجی نشان داد که شهروندان آمریکا نمی‌خواهند پیامدها مالی اعمال تحریم‌ها علیه روسیه را تحمل کنند و ۵۳ درصد از آمریکایی‌ها اطمینان دارند که این تحریم‌ها به ایالات متحده بیشتر از روسیه آسیب می‌رساند. 

 بر اساس این نظرسنجی که در تاریخ هفتم ماه می انجام شد و یک هزار و ۵۰۰ آمریکایی در آن شرکت کردند، ۵۲ درصد از آمریکایی‌ها بر این باور هستند که عملکرد بایدن در مواجهه با بحران اوکراین بی‌فایده بوده است.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز