خبرگزاری کار ایران

استاد دانشگاه بیروت در گفت‌وگو با ایلنا:

صف ‌بندی سیاسی شدیدی در آستانه انتخابات لبنان وجود دارد/ عدم آگاهی عمومی، لبنان را مستعد دخالت استراتژیک دشمنان کرده است

asdasd
کد خبر : ۱۲۲۹۱۲۲

استاد دانشگاه بیروت تاکید کرد که انتخابات پارلمانی لبنان، ماهیت صف‌بندی سیاسی علیه محور مقاومت را آشکار کرد.

«یوسف جابر»، استاد دانشگاه و رئیس کنسرسیوم توسعه سواحل جنوبی بیروت در تشریح صحنه وقایع لبنان در آستانه برگزاری انتخابات پارلمانی این کشور در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا گفت: انتخابات پارلمانی محوریت مبارزه شدید سیاسی علیه مقاومت از طریق صف‌آرایی همه نیروهای تحت نفوذ غرب را آشکار کرد، به طوری که گفتمان سیاسی همه مسائل اساسی را نادیده گرفت تا محور مقاومت را عامل فروپاشی اقتصادی و اجتماعی نشان دهد. همه این توطئه‌ها برای آن صورت گرفت که محور مقاومت را به حالت دفاع از خود مشغول کند تا فضا برای محور مقابل، یعنی محور آمریکا و متحدانش در منطقه در راستای عملی کردن پروژه عادی‌سازی با دشمن صهیونیستی آماده شود.

یوسف الجابر درباره مشکلات اقتصادی در این برهه از تاریخ لبنان با توجه به شرایط سیاسی و تاثیر انتخابات بر آن گفت: مشکلات اقتصادی موجود اعتماد شهروند لبنانی را به رهبران کشور از بین برد و با ربط دادن سقوط اقتصادی به فساد گسترده تبعات اقتصادی را متوجه محور مقاومت کردند. آنها حقیقت را وارونه جلوه دادند و نگفتند که واقعیت وضعیت اسفبار اقتصادی لبنان نتیجه تصمیم آمریکا و اجرای آن از طریق ایادی خود در بین قدرت حاکم بر لبنان و نیروهای اقتصادی  تحت سلطه غرب است.

وی درباره فعالیت احزاب و جریان های سیاسی در لبنان در آستانه انتخابات گفت: در لبنان صف‌بندی سیاسی شدیدی وجود دارد، نیروهای متحد غرب در این نبرد تمام نیروهای خود را بسیج می‌کنند، این در حالی است که اکثریت نیروهای مخالف پروژه صهیونیستی- آمریکایی در سطح مقابله با پروژه مسئولیت نداشتند.

این استاد دانشگاه لبنانی، درباره سخنان «نجیب میقاتی»، نخست‌وزیر کشور مبنی بر اینکه انتخابات پیش رو می تواند دریچه‌ای برای عبور از مشکلات کنونی باشد، گفت: این سخنان نشان‌دهنده اتکای آمریکا به امکان‌سنجی جنگ اقتصادی برای دستیابی به اهداف خود است و تایید می‌کند که شخص میقاتی پیشگام در تحقق پروژه آمریکایی  و تحمیل آن بر محور مقاومت است.

وی درباره سطح مشارکت و آگاهی عمومی نسبت به انتخاب در لبنان گفت: پرونده انتخابات حجم صف‌بندی سیاسی در لبنان را نشان داد و تاکید کرد که میزان آگاهی سیاسی و فرهنگی تقریبا در لبنان صفر است و همین امر لبنان را به محیطی مستعد برای سرمایه گذاری دشمنان در مسائل استراتژیک تبدیل می‌کند.

یوسف الجابر در پایان گفت: وظیفه سیاستمداران و روشنفکران است که حقیقت درگیری در لبنان و منطقه را تبیین کنند و به تبع، راه خروج از الگوی سنتی همیشگی را نشان دهند زیرا این مرحله عمیق‌تر و خطرناک‌تر است که در آن دشمن از تمام اطلاعات و توانایی‌ها برای گمراه کردن و وارونه کردن حقایق استفاده می‌کند تا اهداف استراتژیک خود را در این درگیری پنهان کند. زیرا لبنان سرزمینی است که مقاومتی را در بر می گیرد که وسعت و نفوذ آن بر کل مبارزات صهیونیستی تأثیرگذار است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز