خبرگزاری کار ایران

مهم‌ترین اخبار جهان در ۱۲ ساعت گذشته؛

پیروزی قاطع حزب «شین فین» در انتخابات پارلمانی ایرلند شمالی/ حمله موشکی روسیه به فرودگاه‌های اوکراین/ توقیف کشتی حامل سوخت یمن از سوی ائتلاف متجاوز سعودی

asdasd
کد خبر : ۱۲۲۷۶۲۳

پیروزی قاطع حزب «شین فین» در انتخابات پارلمانی ایرلند شمالی، حمله موشکی روسبه به فرودگاه‌های اوکراین و توقیف کشتی حامل سوخت یمن از سوی ائتلاف متجاوز سعودی از جمله مهم‌ترین اخبار جهان در ۱۲ ساعت گذشته است.

به گزارش ایلنا، وزارت دفاع اوکراین در بیانیه‌ای اعلام کرد که یک فروند ناوچه ارتش روسیه را با حملات پهپادی مورد هدف قرار داده و غرق کرده است.

- رهبر سازمان القاعده در ویدیویی که به مناسبت یازدهمین سالگرد کشته شدن رهبر پیشین القاعده از پیش تهیه شدهداست، ظاهر شد.

- شرکت نفت یمن اعلام کرد که ائتلاف متجاوز سعودی یک کشتی حامل ۳۱ هزار و ۹۵۹ تن سوخت را توقیف کرده است.

- رئیس‌جمهوری اوکراین با اعلام این‌که بیش از ۳۰۰ غیرنظامی از کارخانه فولاد آزوف‌ستال تخلیه شده‌اند، گفت که اکنون برای مذاکره به منظور خروج نظامیان از این منطقه تلاش می‌کند.

- وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که موشک‌های با دقت بالای این کشور، هواپیماهای اوکراینی را در فرودگاه‌های آرتسیز، اودسا و ووزنسنسک منهدم کرده‌اند.

- حزب ناسیونالیست «شین فین»، شاخه سیاسی سابق ارتش آزادی‌بخش ایرلند موفق به کسب پیروزی چشمگیر در انتخابات پارلمانی شد.

- ستاد کل ارتش اوکراین با انتشار اطلاعیه‌ای اعلام کرد که از ۲۴ فوریه تا کنون تعداد سربازان کشته‌شده روسیه در جنگ به ۲۵ هزار و ۱۰۰ نفر رسیده است.

- رئیس مجلس نمایندگان آمریکا گفت که از تصمیم احتمالی دولت «جو بایدن» رئیس‌جمهوری این کشور برای قراردادن نام روسیه در فهرست دولت‌های حامی تروریسم حمایت می‌کند.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز