خبرگزاری کار ایران

تاجر آمریکایی:

واشنگتن مسبب عملیات نظامی روسیه در اوکراین است

asdasd
کد خبر : ۱۲۱۷۳۴۹

یک تاجر آمریکایی سیاست ایالات متحده را عامل ایجاد بحران روسیه و اوکراین و جنگ کنونی بین دو کشور توصیف کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از اسپوتنیک، «دیوید ساکس»، تاجر آمریکایی تاکید کرد که سیاست ایالات متحده مانع از حل بحران اوکراین و باعث عملیات نظامی روسیه در این کشور شد.

ساکس گفت که واشنگتن با اصرار بر حق کی‌یف برای الحاق اوکراین به سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) مسکو را تحریک کرد، در حالی که مسکو این واقعیت را به واشنگتن تاکید کرده بود که الحاق اوکراین به ناتو به معنای عبور از یکی از خطوط قرمزی است که روسیه ترسیم کرده است.

وی تاکید کرد: «ما از پاسخ به خواسته روس‌ها خودداری کردیم، اگرچه در گفت‌و‌گوهای خصوصی به اوکراینی ها فاش کردیم که قصد نداریم به این قول خود عمل کنیم». 

این تاجر آمریکایی افزود: «ایالات متحده آماده بود تا در یک با اتحاد جماهیر شوروی بر سر سلاح‌های تهاجمی مستقر در ۹۰ مایلی سواحل ما در سال ۱۹۶۲ وارد تقابل هسته‌ای شود، اما ما اکنون نگرانی مشابه روس‌ها را دیوانگی یا پوچ می‌دانیم».

ساکس تاکید کرد که وزارت خارجه آمریکا با عدم تلاش برای جلوگیری از عملیات نظامی روسیه در اوکراین در بیست و چهارم فوریه ۲۰۲۲ رویکرد ناموفقی را در پیش گرفت. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز