خبرگزاری کار ایران

برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری در فرانسه

asdasd
کد خبر : ۱۲۱۶۷۷۹

مردم فرانسه امروز-یکشنبه- در دور اول انتخابات ریاست جمهوری پای صندوق‌های رای می‌روند.

به گزارش ایلنا به نقل از اسکای نیوز عربی، رأی‌دهندگان فرانسوی امروز-یکشنبه- در دور اول انتخابات ریاست جمهوری رای خود را به صندوق می‌اندازند و رقابت سخت بین «مارین لوپن»،‌ نامزد راست افراطی و «امانوئل ماکرون» رئیس جمهوری کنونی این کشور آغاز می‌شود. 

تنها چند هفته پیش از انتخابات، نظرسنجی‌ها حاکی از پیروزی قاطع ماکرون حامی اتحادیه اروپا بود که موقعیتش با دیپلماسی فعال او در مورد اوکراین و بهبود قوی اقتصادی و همچنین ضعف اپوزیسیون چندپاره تقویت شده بود.

اما محبوبیت او به دلایل متعددی از جمله ورود دیرهنگام او به مبارزات انتخاباتی به طوری که وی تنها یک تجمع بزرگ تبلیغاتی برگزار کرد و حتی حامیانش آن را ناامیدکننده می‌دانستند، کاهش یافت. همچنین  تمرکز ماکرون بر یک طرح نامطلوب برای افزایش سن بازنشستگی و افزایش شدید تورم از دیگر دلایل کاهش محبوبیت او بوده است. 

در مقابل، موقعیت لوپن که از جناح راست افراطی، بدبین به اتحادیه اروپا و ضد مهاجرت است، با تمرکز چند ماهه بر هزینه‌های زندگی و کاهش چشمگیر حمایت از «اریک زمور»، رقیب راست افراطی‌اش تقویت شده است.

رای گیری از ساعت ۸ صبح به وقت محلی آغاز می‌شود و ساعت ۱۸ پایان می‌یابد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز