خبرگزاری کار ایران

وندی شرمن:

تمامی اقدامات لازم برای جلوگیری از اشغال نظامی تایوان توسط چین را انجام خواهیم داد

asdasd
کد خبر : ۱۲۰۸۳۹۰

معاون وزیر خارجه ایالات متحده در واکنش به اظهارات مقامات چین، از اراده آمریکا برای جلوگیری از دست‌اندازی چین به تایوان خبر داد.

به گزارش ایلنا به نقل از اسپوتنیک، «وندی شرمن»، معاون وزیر خارجه ایالات متحده،‌ اعلام کرد با وجود اینکه واشنگتن از «اصل چین واحد» حمایت می‌کند، این کشور همچنان به منظور جلوگیری از اشغال نظامی تایوان توسط پکن، تمامی اقدامات لازم را به کار خواهد بست. 

این گفته‌های شرمن در واکنش به سخنان وزیر دفاع ملی چین بیان شدند.

 وزیر دفاع ملی چین در ۱۱ مارس بیان داشته بود: «هر کسی که در تحقق هدف بلند‌مدت حزب کمونیست چین مبنی بر الحاق تایوان به خاک خود دخالتی داشته باشد، با عواقب سنگینی مواجه خواهد شد.» 

البته گفته‌های وزیر دفاع ملی چین نیز در پاسخ به اظهارات اخیر «پیتر داتون»، وزیر دفاع استرالیا که در جریان مصاحبه اخیر خود از احتمال تسلیح تایوان در صورت تهاجم پکن سخن گفته بود، بیان شده بودند. 

گفته‌های شرمن در دفاع از تایوان پیش از نشست «جک سولیوان»، مشاور امنیت ملی ایالات متحده و «یانگ جیچی»، دیپلمات ارشد چین، اظهار شده‌اند. 

ایالات متحده و متحدان غربی‌اش از همسویی چین با روسیه در بحران اوکراین راضی نیستند و از پکن خواسته‌اند تا نسبت به مسکو موضعی مخالف اتخاذ کند. 

  

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز